مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی گفت : به زودی دومین بیمارستان توانبخشی در همدان راه اندازی می شود.

سومین همایش سالیانه ی توانبخشی عصبی کشور

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر جغتایی  مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی در سومین همایش سالیانه توانبخشی عصبی کشوردرهمدان گفت :دانشگاه علوم پزشکی همدان از دانشگاه های خوب است که رشته ی توانبخشی را به صورت علمی توسعه داده است و مثال خوبی در این حیطه برای اساتیدی است که علاقمند به آشنایی با یک الگوی خوبند.

او افزود : درحال حاضردربیمارستان های کشور۱۰۰ تخت توانبخشی داریم که با استانداردجهانی که بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تخت است فاصله داریم.

دکتر جغتایی گفت : هدف توانبخشی درمان و بازگرداندن فرد به جامعه است و جزو زنجیره ی به هم پیوسته ی سلامت است و شروع توانبخشی از نظام سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم گفت : دانشکده ی توانبخشی بخش مهمی از درمان و علوم پزشکی هستند که سعی کردیم به این رشته اهمیت دهیم و از توان بالای اساتیدی که دائما درحال ارتقاء علمی هستند استفاده کنیم.

دکتر موسوی بهار افزود : در این راستا از انجمن ها و بوردهای تخصصی توانبخشی و بخش های مرتبط با وزارت بهداشت بهره مند شدیم و اکنون توانمندی دانشکده بالا رفته و کلینیک های متعدد وخوبی داریم .

او خاطرنشان کرد : در حوزه ی پزشکیِ ارائه ی خدمات توانبخشی در بخش هایی مثل قلب و کاشت حلزون پیشرو هستیم و حرکت به سمت تاسیس مرکز جامع توانبخشی با همکاری موسسه ایثار وابسته به بنیاد شهید آغاز شده و قرارداد بسته شده و مکان یابی هم در کنار مجتمع ورزشی سعیدیه به انجام رسیده و مطمئنیم خدمات خوبی در آینده به جامعه معلولین خواهیم داد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهار ادامه داد : رشته ی توانبخشی در دانشگاه از بین رتبه های بالا و از نخبگان دانشجو می پذیرد و با بودن این دانشجویان آینده ی این رشته را بسیار روشن می بینیم.

در این همایش دو روزه که دانشجویان ، اساتید ، انجمن ها ، بورد های تخصصی توانبخشی و بخش های مرتبط وزارت بهداشت حضور دارند از سخنرانی های علمی در این زمینه بهره مند می شوند.

انتهای پیام/ص.ف

همایش سالیانه ی توانبخشی عصبی کشور در همدان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار