معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان یکی از عواملی عدم تمایل والدین به فرزندآوری پیچیده بودن تربیت کودکان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجتبی ناجی معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه که برگزار شد ، با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی متولی حقوق کودکان است ، اظهارداشت: سعی ما در تعاملی با دستگاه های دیگر دفاع از حقوق کودکان است.

وی تصریح کرد: توجه به حقوق کودکان از دو دهه پیش تاکنون مورد توجه قرار گرفته است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه آموزش های پیش دبستانی و مهدکودک ها جز آموزش های اجتماعی نیست ، گفت: احساس ما اینکه کودکان باید قبل از ورود به مدرسه آموزش های لازم را ببیندند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان همچنین به ارائه آماری از کودکانی که در مهدکودک ها آموزش می بیبینند پرداخت و افزود: از تعداد ۲۲۰هزار کودک در سن مهدکودک تنها ۳۶ هزار نفر در این مراکز ثبت نام کردند که نشان از آمار بسیار کم تعداد ثبت نام کنندگان دارد.

ناجی همچنین گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده روی مهدکودک های ایران حاکی از آن است که کودکان در این مراکز به رشد شناختی رسیده اما از نظر رشد حرکتی مشکل دارند.

وی راه حل این مشکل را در نظر گرفتن محوطه برای بازی کودکان دانست و از دستور کار قرار دادن این موضوع برای مهدکودک ها خبر داد.
این مقام مسئول یکی از عواملی که افراد تمایلی به فرزند آوری نیستند  را پیچیده بودن تربیت کودکان عنوان و یادآوری کرد: مهدکودک فقط محل نگهداری کودکان نیست و باید به همه جنبه های آموزشی آنها توجه شود.
ناجی همچنین از وجود تعرفه مشخص برای ثبت نام کودکان خبر داد و افزود: این تعرفه در مهدکودک های شهری بین ۱۵۰ تا ۲۳۰ تومان به صورت ماهیانه به مدت ۹ ماه است.
وی رتبه بندی مهدکودک ها را بر اساس تعداد پرنسل ، تحصیلات آنها ، فضای آموزشی به سه دسته مهدکودک های سه ستاره تا یک ستاره تقسیم کرد.
این مقام مسئول از وجود حدود ۶۰۰ مهدکودک شهری و ۱۵۰ مهدکودک روستایی یا روستا مهد همچنین ۵۰ مهد ادینه خبر داد و خاطرنشان ساخت: طی سال ۹۶ تعداد ۲۲۰۰ کودک در مهد آدینه ها نگهداری شدند.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار