یک روانشناس گفت:سلامت روانی هم مانند سلامت جسم نیاز به تغذیه سالم یعنی رفتارهای سالم دارد.

اگرمی خواهید زندگی شادی داشته باشید این راهکارها  را امتحان کنیدسحا زمزم روانشناس  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: همه ما علاوه بر مشکلات هم چنان می توانیم شاد باشیم وباید به چند نکته توجه کنیم  اول اینکه توقف افکار منفی و مرور نکردن خاطرات منفی می تواند یکی از عوامل به دست اوردن شاد ی با شد و وقتی شاد هستیم با ترشح هورمون های شادی حس خوبی در خودمان احساس  کنیم.
 
وی افزود :یکی از راه های شاد بودن تغییر کردن است تحقیقات ثابت کرده که وقتی تغییرات را پذیرا  شویم و یا در خودمان تعییراتی ایجادکنیم شادی زیادی را تجربه می کنیم چرا که تغییرات به خودی خود وجود دارد و اگر آن ها را نپذیریم در جریان منفی قرار می گیریم و شادی خود را از دست می دهیم.
 
زمزم گفت:نکته دیگر وابسته نبودن است اکثر افراد تفاوت وابستگی و دلبستگی را اشتباه می گیرند دل بستگی یک فرایند سالم است اما وابستگی یک فرایند مخرب محسوب می شود بنابراین افراد شادبه جای وابسته بودن به هر چیزی به موارد مشخصی دلبستگی دارند.
 
وی گفت:مهم ترین قانون در شادی  توسعه نظم است و هر چیزی که باعث رشد باشد نیاز به نطم خاصی دارد  برای اینکه شادی را  تجربه کنیم و از زندگی رضایت بیشتری داشته باشیم باید نظم داشته باشیم تا کارها پیشرفت کنند.
 
وی افزود: دلایل عمده غمگین بودن و شاد نبودن احساس خشمی است که نسبت به دیگران داریم  بنابراین خشم نسبت به دیگران ابتدا خود انسان را آزار می دهد و باید بخشش را یاد بگیریم بخشش به معنای آزاد شدن از درون و آزاد شدن از تله خشم است و این تله اگر به وجود بیاید  می تواند احساسات منفی مخربی  به همراه بیاورد.

انتهای پیام/ز


 مهم ترین قانون در شادی  توسعه نظم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.