به مناسبت سالگرد ترور انور سادات، رئیس‌جمهور وقت مصر توسط خالد اسلامبولی ویدئویی از لحظه ترور او به دست این جوان انقلابی منتشر شده است.

لحظه ترور فرعون مصر به دست خالد اسلامبولی +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد انور سادات معاون «جمال عبدالناصر»، رئیس‌جمهوری وقت مصر بود که پس از مرگ او در «کودتایی آرام» به قدرت رسید. از آنجا که عبدالناصر در میان مردم مصر از محبوبیت بالایی برخوردار بود، انور سادات قصد داشت تا جای او را بگیرد، لذا در سال 1973 جنگ چهارم اعراب علیه رژیم صهیونیستی موسوم به «رمضان» را فرماندهی کرد تا به این طریق شکست جنگ 6 روزه در سال 1967 را جبران کند. در مراحل اولیه این جنگ، موفقیت با مصری‌ها  حاصل شد ولی با سرازیر شدن خیل کمک از آمریکا به اسرائیل، این جنگ به عقب‌نشینی مصر منجر شد.

گفتنی است؛ تنها دستاورد این جنگ، گذشتن ارتش مصر از کانال سوئز بود. انور سادات پس از این جنگ سیاست خود را در قبال رژیم صهیونیستی تغییر داد و در سال 1978 از طریق امضای قرار داد «کمپ دیوید» با رژیم صهیونیستی، موجودیت این رژیم را به رسمیت شناخت.

انور سادات روز سه شنبه، 6 اکتبر 1981در جریان مراسم رژه به مناسبت سالگرد جنگ رمضان در میان دولت‌مردان مصری نظاره‌گر پرواز هواپیماهای میراژ فرانسوی بود. اما او آن‌ روز بر خلاف روزهای دیگر، جلیقه ضد گلوله خود را نپوشیده بود.

تقریبا نیمی از رژه تمام شده بود، که اولین جرثقیل حامل توپ 130 میلی‌متری با رسیدن به مقابل جایگاه از مسیر تعیین شده خارج و ناگهان متوقف شد. حاضران ابتداگمان کردند که جرثقیل به علت نقص فنی از مسیر خارج شده است، اما لحظاتی بعد خالد به همراه دو مرد مسلح در از عقب کامیون بیرون پریده و جایگاه را به رگبار بستند. خالد به گمان اینکه ممکن است سادات لباس ضد گلوله بر تن داشته باشد، در حد توان به سوی وی تیراندازی کرد تا از نتیجه کار مطمئن شود. درنتیجه این تیراندازی سادات به همراه 7 نفر دیگر از سران رژیم به قتل رسیدند و 28 تن دیگر مجروح شدند.

به مناسبت سالگرد ترور انورسادات، فرعون مصر در این حمله تروریستی، ویدئویی از لحظه ترور او منتشر شده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۰۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
برهمه تروریستهالعنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
پس لعنت بر تروریست های آمریکایی و اسراییلی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
خداوند رحمتش کنه
مرد واقعی بوده
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۵۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
خداوندخالداین مردانقلابی رارحمت کند.
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۷
الله یرحم خالد الإسلامبولي