صفری گفت: هم اکنون 23 دانشکده دامپزشکی در کشور وجود دارد که این تعداد بیش از نیاز فعلی ماست.

 تعداد دانشگاه‌های‌ دامپزشکی بیش از نیاز کشور استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا‌ صفری‌ رئیس‌ نظام دامپزشکی کشور در همایش روز ملی دامپزشکی‌ با اشاره به اینکه آموزش عالی در حوزه دامپزشکی یک چالش عظیم به شمار می‌رود اظهار کرد: هم‌اکنون 23 دانشکده‌ دامپزشکی‌ در کشور وجود دارد که این تعداد بسیار بیشتر از نیاز ماست.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها به محل فروش علم و مدرک تبدیل شدند، افزود: ورودی دانشگاه حوزه دامپزشکی از کمتر از 1000 تا 88 هزار متغیر است‌ که این خوب نیست چراکه از این دانشگاه‌ها افراد بی تخصص بیرون می‌آیند که نمی‌توانند در کاهش مشکلات کشور کمک کنند.

صفری ادامه داد: دامپزشکی‌ به استناد بند 5 قانون تأسیس‌ همکار‌ وزارت بهداشت است در حالیکه امروز جای این دو برعکس شده است به گونه‌ای که تمامی منابع مالی را وزارت بهداشت دریافت می‌کند اما متولی موادغذایی‌ دامپزشکان‌ هستند.

رئیس‌ نظام دامپزشکی کشور در پایان تصریح کرد: هم اکنون دامپز‌شکان کشور امنیت شغلی ندارند و نمی‌دانند که آینده آنها چه خواهد شد در حالیکه با وجود مسائل متعدد در کشور نیازمند تغییرات در این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام/

 دامپز‌شکان کشور امنیت شغلی ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
اتفاقا همه کشورا دامپزشک میخوان
آخرین اخبار