سرپرست تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: داور دیدار تیم ما مقابل صنعت نفت آبادان بسیار عصبانی بود و بازی را برای حریف درآورد.

پیری: داور بازی را برای نفت آبادان درآورد!/ داور اجازه حرف زدن به بازیکنان مان را نمی دادیعقوب پیری، سرپرست تیم فوتبال استقلال خوزستان در گفتگو با بخبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکست و حذف تیمش مقابل صنعت نفت آبادان در رقابت‌های جام حذفی بیان کرد: داور سر تیم ما را برید، چون صدای مان به جایی نمی‌رسد و فایده‌ای ندارد، نمی‌خواهم درباره این بازی صحبت کنم. داوری فاجعه بود و اکنون دوستان می‌گویند، چون استقلال خوزستان ۵ گل خورده است، می‌خواهند توجیه کنند. داور شرایط خوبی نداشت و در ۲ بازی گذشته اتفاقات عجیبی برای ما رخ داده و بهتر است کارشناسان داوری که اهل فن هستند، ۲ فیلم بازی را ببینند و خودشان کارشناسی کنند که حرف درست می‌زنیم یا خیر؟

او افزود: ۲۰ سال در فوتبالم و تا حدودی با قوانین داوری آشنا هستم. زمانی که بازی صنعت نفت آبادان و پیکان نیمه تمام ماند، از همان لحظه تمامی مسئولان و ... نفت آبادان مصاحبه کردند تا داوری که باب میل شان بود (پیمان فرخی مهر) داور بازی ما و تیم شان شود و آن‌ها را از بحران خارج کند. من قول شرف می‌دهم که اگر توپ یونس دلفی به گل می‌رفت و نتیجه بازی ۳ بر صفر می‌شد، شرایط نفت آبادان خیلی بدتر می‌شد و هواداران شروع به فحاشی می‌کردند، اما داور خیلی خوب کنترل کرد و بازی را برای آن‌ها درآورد.

پیری ادامه داد: گل سومی که داور برای صنعت نفت پنالتی گرفت را بار دیگر مشاهده کنید. ابتدا بازیکن حریف به صورت میثم کریمی مشت می‌زند و بازیکن ما توپ را به دلیل اینکه فکر می‌کند داور خطا می‌گیرد، رها می‌کند، اما همان توپ به زمین ما می‌آید و داور پنالتی می‌گیرد. جاسم کرار خودش را به زمین انداخت و داور پنالتی گرفت و نمی‌شود هر صحنه‌ای که رخ می‌دهد داور برای آن‌ها پنالتی بگیرد. در صحنه‌ای بازیکنان ما درحال صحبت با داور بودند، اما اجازه حرف زدن به بازیکنان تیم را نمی‌داد و سریع کارت می‌داد، اما در طول بازی با توجه به اینکه بازیکنان صنعت نفت خیلی محکم بازی کردند و مرتکب خطا شدند، به آن‌ها کارت نداد.

سرپرست تیم فوتبال استقلال خوزستان خاطرنشان کرد: در صحنه‌ای از بازی که ایمان مبعلی گل دوم را به ثمر رساند، بازیکن صنعت نفت آبادان باید اخراج می‌شد و در نظر بگیرید که صنعت نفت ۲ بر صفر عقب بود و ۱۰ نفره می‌شد، آیا می‌توانست ۵ گل به تیم ما بزند. همین آقایانی که ادعا می‌کنند که باید قوانین رعایت شود و ... در زمانی که در باشگاه هایشان بودند، اگر اشتباه داوری صورت می‌گرفت، زمین و زمان را برهم می‌دوختند و هرکسی که می‌خواهد صحبت کند، یک آیین نامه در دستشان می‌گیرند و با آن جواب می‌دهند. می‌گویند فوتبال گل و بلبل است و مشکل کسانی هستند که صحبت می‌کنند و این موضوع واقعا عجیب است.

وی اظهار کرد: داور و ناظر بازی هم یک موضوعی را یاد گرفته اند که تا کمی اعتراض می‌کنیم، می‌گویند برو و بالا بشین و ۲ خط هم گزارش می‌نویسند یا محروم شوی و یا جریمه مالی، اما اگر حق تیم من پایمال شد، چکار کنم؟ آیا قانون برای ما هم چاره‌ای اندیشیده است؟ نهایت داور را در یک یا ۲ بازی به عنوان داور چهارم استفاده می‌کنند و پس از اینکه آب‌ها از آسیاب افتاد، دوباره به او بازی می‌دهند. باشگاه استقلال خوزستان با شرایط به خصوصی درحال تیمداری است و زمانیکه در تبریز هم بازی داشتیم به همرنگ داور مسابقه گفتم، هر صحنه‌ای را می‌بینی سوت بزن نه اینکه آن‌ها به تو بگویند.

پیری افزود: اگر ۲ پنالتی در ۳ دقیقه رخ داد، داور باید بگیرد و در بازی با نفت آبادان هم یکی از بازیکنان ما بی احتیاطی کرد و پنالتی داد که گروسیان گرفت. داور مسابقه عصبانی بود و با خودش درگیری داشت. با تمام ناداوری‌ها و اتفاقاتی رخ داد که دربازی با صنعت نفت آبادان فوتبالی نبود و با قوانین من درآوردی سبب ضربه زدن به تیم ما هستند.

سرپرست تیم فوتبال استقلال خوزستان در پایان گفت: همیشه در اختیار تیم ملی بوده ایم، اما آیا درست است که ۲ بازیکن خوب ما را قبل از بازی با صنعت نفت آبادان بگیرند. بهتر بود ۵ بازیکن دعوت شده در اردوی دوم که لیگ تعطیل است دعوت می‌کردند، چه تفاوتی داشت. تعامل باید ۲ طرف باشد و ابتدای فصل هم مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون تماس گرفتند که اگر یونس دلفی را به تیم ملی امید ندهید، ۳ جلسه محروم می‌کنیم و من از شما سوال دارم تیم‌هایی که بازیکن ندادند، آیا فوتبالیست‌های آن‌ها محروم شده اند.


بیشتر بخوانید :ستاره استقلال خوزستان مقابل پیکان بازی می کند

پیکان تهران ۱ - استقلال خوزستان صفر/ برتری شاگردان آقا معلم مقابل استقلالی‌ها + حاشیه‌ها

یزدی: چالش‌های استقلال خوزستان هفته به هفته برطرف می‌شود/ دلفی در اروپا پیشرفت می‌کند


انتهای پیام/

اظهارات یعقوب پیری درباره بازی با صنعت نفت آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار