معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: کمیته امداد خراسان رضوی ۷۲۶ طرح دامپروری را برای مجریان طرح اشتغال خود ایجاد کرده است.

ایجاد ۷۲۶ طرح دامپروری کمیته امداد خراسان رضوی برای حمایت از مجریان طرح اشتغالبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید حسین کرابی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه ۴۰ درصد مشاغل ایجاد شده در خراسان رضوی مربوط به طرح‌های دامپروری است ادامه داد: در نیمه نخست امسال هزار و ۷۹۸ طرح اشتغال با بیش از ۳۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه ایجاد شده است.

وی افزود: در طرح‌های دامپروری کمیته امداد خراسان رضوی سازمان دامپزشکی علاوه بر واکسیناسیون دام و طیور نسبت به سرکشی از محل نگهداری آن‌ها و آموزش مجریان طرح‌ها و سازمان جهاد کشاورزی در بخش خوراک دام و طیور را عهده دار هستند.

کرابی با بیان اینکه دامپروری بیشترین فراوانی طرح را دارد افزود: در استان طرح‌های دامی سبک وسنگین وطیور اعم از پرورش گوسفند، بز، گاو، الاغ، شترمرغ، مرغ، بلدرچین، بوقلمون و زنبور داری از ظرفیت‌های استان و طرح‌های ایجاد شده توسط این نهاد محسوب می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: از اواخر دهه ۶۰ تاکنون ۴۲ هزار و ۷۶۵ طرح در حوزه دامپروری ایجاد شده است که ۱۹ هزار و ۴۵۲ مورد تحت حمایت مستمر و فصلی کارشناسان اشتغال و خودکفایی این نهاد در استان قرار دارند.

انتهای پیام//آ. ف
 

دامپروری، فراوان‌ترین و کارا‌ترین طرح اشتغال کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.