مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر گفت: محمد، حسین وعلی و فاطمه، زهرا و زینب بیشترین نام‌های انتخابی خانواده‌های بوشهری برای نوزادان پسر ودختر در نیمه نخست امسال بوده است.

محمد و فاطمه بیشترین نام انتخابی برای نوزدان بوشهریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کیامرث صالحی نیا افزود: امیرعلی و امیرحسین و رقیه و حلما نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه روزانه به طور میانگین ۵۳ نوزاد دراستان بوشهر متولد می‌شوند ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال ۹ هزار و ۸۶۹ نوزاد در استان بوشهر متولد شده اند که از این تعداد ۵ هزارو ۱۳۵ نوزاد پسر و ۴ هزار و ۷۳۴ نوزاد دختر بوده اند.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد به ازای تولد هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۸ پسر متولد شده است.

صالحی نیا، با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۴ هزارو ۳۰۰ مورد ازدواج در استان ثبت شده است، گفت: در این مدت، میانگین سن ازدواج برای مردان ۲۷.۷ و برای زنان ۲۲.۹ سال بوده و بیشترین ازدواج در میان مردان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و زنان ۲۰ تا ۲۴ سال به ثبت رسیده است.

وی همچنین بدون اشاره به کاهش یا افزایش آمار طلاق در ۶ ماه امسال، افزود: در این مدت، ۸۸۱ مورد طلاق در استان به ثبت رسیده که متوسط سن طلاق در مردان ۳۵.۶ و در زنان ۳۰.۸ سال بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر یادآور شد: بیشترین طلاق‌ها مربوط به افرادی است که زندگی مشترک آن‌ها کمتر از یک سال بوده است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.