ازسرگیری عملیات اجرایی سد خائیز

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی سد خائیز که به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران متوقف شده بود، با تامین اعتبار مورد نیاز بزودی از سرگرفته می‌شود.

ازسرگیری عملیات اجرایی سد خائیزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی محمدی با بیان اینکه میزان مطالبات پیمانکار سد خائیز ۷۰ میلیارد ریال است افزود: برهمین اساس با پرداخت حقوق معوقه کارگران پروژه سد خائیز تنگستان فعال شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی سد خائیز از فروردین ماه ۱۳۹۶ با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و مصوبات سفر آغاز و تاکنون با پرداخت ۸۳ میلیارد ریال تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود این سد که از مصوبات سفر هیات دولت به استان بوشهر در سال ۱۳۹۳ است در مدت زمان سه سال به بهره برداری برسد، ولی در زمان حاضر کمبود اعتبار از جمله مشکلات این پروژه به شمار می‌رود.

محمدی بیان کرد: پیش بینی اعتبار برای سد خائیز در سال جاری ۱۵۰ میلیارد ریال بود که امیدواریم بزودی تامین اعتبار شود.

وی یادآور شد: سد خائیز با هدف تامین حقابه‌های شبکه آبیاری نخلستان‌های اهرم احداث شده است.

محمدی گفت: سد خائیز روی سرشاخه موسوم به شیرین رودخانه اهرم و در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی این شهر قراردارد از نوع خاکی با هسته رسی و ۳۶ متر ارتفاع، طول تاج ۶۱۰ متر، عرض تاج ۱۰ متر و حجم مفید مخزن ۱۵ میلیون و ۶۶۰ هزار مترمکعب است.

وی بیان کرد: نظر به اینکه عملیات اجرایی این سد از سال ۹۶ آغاز شده و با توجه به نیاز مبرم باغ‌های نخیلاتو مرکبات اهرم به آب مطمئن، لازم است پروژه در زمان برنامه ریزی شده (حداکثر سه سال) به بهره بردرای برسد.

انتهای پیام/م

عملیات اجرایی سد خائیز بزودی از سرگرفته می شود

برچسب ها: بحران آب ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.