معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: برای تکمیل طرح‌های مرمت پنج بنای تاریخی این استان به ۵۶ میلیارد ریال اعتبار دارد.

تکمیل طرح‌های مرمت پنج بنای تاریخی به ۵۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نصرالله ابراهیمی گفت: این بنا‌ها شامل قلعه‌های نصوری سیراف، بردستان، ملک منصورخان شبانکاره، عمارت مبارکی و مدرسه تاریخی گلستان در بافت تاریخی بوشهر است.

وی اضافه کرد: کار مرمت قلعه‌های نصوری، ملک منصور خان شبانکاره و مدرسه گلستان از سال ۱۳۹۴ و عمارت مبارکی و قلعه بردستان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: براساس پیشرفت فیزیکی هر یک از بنا‌های تاریخی برای قلعه نصوری سیراف با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: این بنا که به قلعه شیخ معروف است متعلق به دوره قاجار و از جمله آثار ثبت شده در فهرست ملی است.

وی گفت: همچنین قلعه بردستان با ۱۰ میلیارد ریال و ملک منصور خان شبانکاره با ۱۳ میلیارد ریال از دیگر بنا‌هایی است که با مرمت و بهره برداری از این بنا‌ها به گسترش ظرفیت‌های فرهنگی منطقه کمک می‌کند.

ابراهیمی افزود: همچنین برای مرمت عمارت مبارکی ۶۰۰ میلیارد ریال و مدرسه تاریخی گلستان که دربافت قدیم بوشهر در محله قدیمی بهبهانی قرار دارد ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: با توجه به موافقت نامه‌های مالی بسته شده در صورت تامین نقدینگی لازم فاز نخست این بنا‌ها دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

ابراهیمی اضافه کرد: با توجه به کاربری گردشگری و توریستی که برای بنا‌های یاد شده در استان بوشهر تعریف شده است انتظار می‌رود ضمن توسعه گردشگری زمینه اشتغال ۷۵ نفر در استان فراهم شود.

وی یادآور شد: پنج بنای تاریخی یاد شده از جمله آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی و مربوط به دوره قاجار هستند.

انتهای پیام/م

۵۶ میلیارد ریال برای مرمت پنج بنای تاریخی بوشهر نیاز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.