دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پاسخ به حادثه تروریستی اهواز ادامه دارد.

پاسخ به حادثه تروریستی اهواز ادامه دارد/مشکلات اقتصادی با حضور مردم حل می شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگوی خبری ساعت ۲۰ امشب شنبه ۱۴ مهر ۹۷ شبکه استانی سیمای چهارمحال و بختیاری (جهان بین) در شهرکرد، با اشاره به عملیات موشکی سپاه در انتقام‎گیری از حادثه تروریستی ۳۱ شهریور امسال در رژه نیرو‌های مسلح در اهواز گفت: این اتفاق تلخ نباید بدون پاسخ می‌ماند.

وی افزود: ظرف ۴۸ ساعت پس از این حادثه، ۲۲ نفر از عناصر و حامیان مربوطه دستگیر شدند و حمله یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه از غرب کشور هم به مقر سرکردگان آن انجام شد.

رضایی اضافه کرد: در این عملیات، موشک‌های بالستیک ایران با عبور از آسمان عراق به مقر فرماندهی گروه‌های تروریستی در سوریه برخورد کرد و پهباد‌های سپاه نیز محل استقرار تروریست‌ها را بمباران نمود که شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری و یکی از سران آن‌ها کشته شدند.

وی تأکید کرد: پاسخ انتقام گیرانه به عوامل حادثه تروریستی اهواز همچنان ادامه دارد و این عملیات کافی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی همیشه به دنبال برخورد توأم با صبر، خونسردی و تذکر، هشدار و نصیحت از کانال‌های دیپلماتیک در مقابل دخالت و گستاخی استکبار بوده است افزود: اما این صبر و خونسردی حدی دارد و گاهی اوقات برای حفظ امنیت ملی باید از شرارت آن‌ها جلوگیری کرد.

اقتدار از مؤلفه های مؤثر در ابعاد امنیتی و اقتصادی

رضایی در ادامه، رزمایش سراسری سپاهیان محمد رسول الله (ص) در پنج شنبه گذشته ۱۲ مهر را هم مانور اقتدار جمهوری اسلامی برای نمایش به ایادی دشمن و توطئه گران در داخل و خارج کشور بیان کرد و گفت: این اقتدار از مؤلفه‌های مهم و مؤثر در ابعاد امنیتی و اقتصادی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع عظیم و پرشکوه این روز بسیجیان در تهران تأکید کرد: مجلس و دولت باید با تبدیل رهنمود‌های معظمٌ له به برنامه‌ای برای گشایش امور، بویژه در حوزه اقتصاد و معیشت مردم از آن استفاده کنند.

رضایی با تحلیل شرایط کنونی کشور گفت: بخشی از مشکلات مربوط به ناکارآمدی و نارسایی سال‌های گذشته، و برخی هم ناشی از برنامه‌ها و سیاست‌های اشتباه دولت فعلی است که باید با همکاری مردم و مسئولان رفع شود.

وی افزود: که باید با اشاره به شعار‌ها و برنامه‌های روسای جمهور و دولت‌های مختلف و تلاش آن‌ها برای تحقق این برنامه‌ها افزود: دولت دکتر روحانی هم برخی برنامه‌ها از جمله برجام و مذاکرات هسته‌ای را پیش برد، اما رئیس جمهور کنونی آمریکا آن را کنار زد و نتایج مد نظر دولت محقق نشد.

برخی سیاست‌های اقتصادی و ارزی دارای اشکال است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:، اما سیاست‌های اقتصادی، مالی و ارزی دولت از جمله نرخ تورم و سود بانکی، اشتباه و دارای اشکال است و باید با همکاری کارشناسان و صاحبنظران و تلاش تمام قوا رفع شود.

رضایی گفت: حجم بالای نقدینگی با شکست رکود، بر روی ارز و کالا تأثیر گذاشت و سبب ایجاد تورم شد که باید با مهار نقدینگی این مشکل را رفع کرد.

وی با بیان اینکه قرض دولت از بانک مرکزی هم از برنامه‌های اشتباه در حوزه اقتصاد است، گفت: این موضوع سبب افزایش نقدینگی و گسترش تورم در جامعه می‌شود.

رضایی تأکید کرد: دولت باید اتکای بیشتر به کارشناسان و صاحبنظران حوزه اقتصادی، به طور جدی برنامه‌های خود برای بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت را پیگیری و نتایج آن را اطلاع رسانی کند.

وی گفت: جمعیت ۸۰ میلیونی، منابع طبیعی و ظرفیت‌های مختلف انسانی و غیر انسانی پشتوانه خوبی برای اعتبار پول ملی است که می‌تواند در قالب یک برنامه ۱۰ ساله، به معتبرترین پول منطقه تبدیل شود.
 

مشکلات اقتصادی با حضور مردم حل می‌شود

رضایی با بیان اینکه مشکلات و تنگنا‌های مختلف پیش روی نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ سال اخیر از جمله دوران ۸ ساله دفاع مقدس با اتکا و همکاری مردم و بویژه جوانان به خوبی مدیریت و پشت سر گذاشته شد گفت: مشکلات اقتصادی امروز هم با حضور مردم حل می‌شود.
 
وی اظهار داشت: دولت و مجلس باید با میدان دادن و سپردان کار‌ها به مردم، حمایت از کارآفرینان، سرمایه گذاران و فعالان عرصه صنعت و تجارت، تهاتر و بهره گیری از مرز گسترده برای ارتباط با همسایگان و دیگر کشورها، مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنند.

رضایی با اشاره به نوسان نرخ ارز در روز‌های اخیر گفت: نرخ ارز می‌توانست به پایین‌تر از ۱۰ هزار تومان هم برسد که نیازمند برنامه ریزی برای شکستن این حباب با جذب تمام عرضه ارز توسط بانک هاست.

وی با تأکید بر اینکه مساله اقتصاد مسأله‌ای مهم و ظریف است خاطرنشان کرد: سیاسیون غیرمتخصص باید بخش اقتصاد را به کارشناسان این حوزه واگذار کنند تا با برنامه ریزی مناسب و ورود و همراهی مردم رونق بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور شرکت در یادواره شهدای عشایری استان چهارمحال و بختیاری، به شهرکرد سفر کرده است. این یادواره، فردا یکشنبه ۱۵ مهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار