به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ تقی دولت آبادی رئیس سازمان اورژانس و مدیریت حوادث استان با اشاره به آمار بالای مزاحمتهای تلفنی به اورژانس ۱۱۵ استان گفت: در شش ماه امسال ۱۶ هزار مزاحمت تلفنی در مرکز اورژانس ۱۱۵ استان ثبت شده است که بطور میانگین روزانه ۸۸ تماس تلفنی مزاحمت بوده است.
وی افزود: مزاحمتهای تلفنی ازیک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را به دلیل اشغال شدن خطوط ارتباطی از بین میبرد و منجر به آسیب و یا فوت بیماران و مصدومان میشود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز ارتباطات و دربرخی موارد پرسنل عملیاتی میشود.
دولت ابادی گفت: برخی از این مزاحمتها منجر به ماموریتهای کاذب و اعزام آمبولانس میشود که علاوه بر هدر رفتن هزینه و سرمایههای ملی، به علت تردد آمبولانسها در مسیرها میتواند بار ترافیکی را افزایش دهد و حادثه ساز باشد و نیز فرصت خدمات رسانی به بیماران و مصدومین واقعی را از بین ببرد.
وی با بیان اینکه هیچ توجیهی برای ایجاد مزاحمت به اورژانس پذیرفته نیست، گفت: تمام شهروندان باید مسئولانه از ایجاد مزاحمتهای بی مورد ، غیرضروری و ناآگاهانه برای اورژانس پرهیز کنند و درصدد فرهنگ سازی این موضوع به دیگران به ویژه به کودکان و نوجوانان باشند.
رئیس سازمان اورژانس و مدیریت حوادث خراسان شمالی افزود: مزاحمین تلفنی در صورت شناسایی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
انتهای پیام/ ب