سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که ۲ هزار نفر روش استفاده از دستگاه بایومتریک را فراگرفته و قرار است این افراد به دیگران نیز آموزش بدهند.

دو هزار نفر روش استفاده از دستگاه بایومتریک را فرا گرفته اندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که ۲ هزار نفر روش استفاده از دستگاه بایومتریک را فراگرفته و قرار است این افراد به دیگران نیز آموزش بدهند.

حفیظ‌ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون انتخابات امروز در کنفرانس خبری گفت که این نهاد برای ۲ هزار تن روش استفاده از دستگاه‌های بایومتریک را آموزش داده و قرار است این افراد به صورت زنجیره ای به ۲۱ هزار نفر دیگر این روش را آموزش دهند.

هاشمی افزود که تمامی دستگاه‌های بایومتریک به کمیسیون مستقل انتخابات رسیده و روند انتقال آن به شش ولایت افغانستان آغاز شده و تا اوایل هفته آینده به تمامی ولایات و مراکز رای‌دهی انتقال داده خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انتخابات گفت که مواد حساس و غیرحساس کمیسیون نیز به تمامی ولایات رسیده و روند انتقال آن به ولسوالی‌ها آغاز شده است.

وی از احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و مردم خواست که از انتخابات نظارت کنند و در همکاری با کمیسیون انتخابات جلو هرگونه تقلب را بگیرند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که قرار است تا ۱۳ روز دیگر انتخابات پارلمانی افغانستان برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار