مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از کشف 13 تن چوب آلات قاچاق جنگلی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و با همکاری هنگ مرزبانی شهرستان نمین 13 تن چوب آلات و یک اصله گرده بنه قاچاق جنگلی از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: این محموله که از طریق استان های همجوار توسط یک دستگاه کامیون و یک دستگاه نیسان وانت توسط افراد سودجو و فرصت طلب وارد استان اردبیل شده با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان و همکاری مرزبانی شهرستان نمین توقیف و محموله قاچاق ضبط شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: در این رابطه 2 نفر متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی استان معرفی شده اند.

هدایت ضمن تقدیر و تشکر از همکاری دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی در برخورد جدی و قاطع با مخربان منابع طبیعی گفت: نیروهای یگاه حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بصورت شبانه روزی و با کنترل گلوگاههای قاچاق استان فعالیت داشته و با متخلفین برخورد جدی خواهند داشت.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان 1504 مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان که به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی بوده اطلاع دهند.

وی تصریح کرد:‌ حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه‌ای همگانی بوده که انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته و با مشاهده چنین مواردی مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم از تخریب منابع طبیعی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ح

دستگیری 2 قاچاقچی چوب آلات جنگلی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.