با بسته ورزشی یکشنبه 15 مهر ماه، کاری از باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته خبری امروز به سوژه های ورزشی چون: درخشش دوندگان خارجی در سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران، حضور جوجیتسوکاران کرمانی در اردوی تیم ملی، دوندگان پیشکسوت کرمانی و کسب 13 مدال رنگارنگ از رقابت های کشوری، باخت مس رفسنجان در لیگ جوانان کشور و برگزاری مسابقات تكواندو انتخابی بانوان در كرمان پرداخته شده است.

درخشش دوندگان خارجی در سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران

سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم که 7 روز به میزبانی شهداد کرمان برگزار شد، با درخشش دوندگان خارجی همراه بود.

غلامرضا فرخی، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: سومین ابرماراتن بین‌المللی راه ابریشم ایران با حضور 35 دونده از 6 کشور جهان از تاریخ 9 مهر جاری از محل اکوکمپ گردشگری هواپیمایی ماهان واقع در روستای ملک آباد بخش شهداد آغاز شد و پس از گذشت هفت روز در تاریخ 15 مهر جاری در محل کاروانسرای زواراندوهجرد این بخش پایان یافت.

وی افزود: در پایان این رقابت جذاب و پرنشاط، در بخش ملایم که به مسافت 150 کیلومتر برگزار شد، در بخش آقایان، ساموئله پرز و جوانلوئیجی امبروزینی از ایتالیا  و در بخش بانوان، ایزابل تاناکا و کیت مکین تاش از نیوزیلند و لوچیا سالوی از ایتالیا زودتر از بقیه از خط پایان گذشتند.

فرخی تصریح کرد: در بخش سخت که به مسافت 250 کیلومتر برگزار شد نیز در بخش آقایان، اکبر نقدی و حسینعلی شیخی از ایران و آلبرتو تالیابوئه از ایتالیا و در قسمت بانوان، کارولینا موناچی از ایتالیا، میزا ایواموتو از ژاپن و مهسا ترابی از ایران مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه در اولین روز برگزاری سومین ابرماراتن بین‌المللی راه ابریشم ایران، دوندگان یک مسیر ۴۰ کیلومتری را دویدند، یادآور شد: این مسیر از محل اکوکمپ گردشگری هواپیمایی ماهان شروع شد و تا دره‌ دلفین‌ها واقع در بیان لوت ادامه داشت.
فرخی با تاکید بر اینکه دوندگان در دومین روز این ابرماراتن،۳۸ کیلومتر از دره‌ دلفین‌ها تا گندم‌بریان و رودشور را دویدند و شب را در گندم‌بریان سپری کردند، گفت: تمامی دوندگان در سومین روز مسابقه یک مسیر ۴۲ کیلومتری از گندم‌بریان تا کاروانسرای حوض نادر در منطقه کلوت ها را دویدند.

وی با اعلام اینکه دوندگان در روزهای چهارم و پنجم وارد مسیر کلوت ها به عنوان سخت‌ترین بخش مسابقه شدند، افزود: این دو روز سخت‌ترین قسمت مسابقه با قوانین بسیار خاصی بود، از جمله آنکه دوندگان می بایست یک مسیر ۷۵ کیلومتری را طی ۲۴ ساعت می‌دویدند و اگر از این بازه‌ زمانی بیشتر می‌شد، امکان ادامه‌ مسابقه را نداشتند.

 فرخی با اشاره به اینکه  ۸۰ درصد دوندگان، تا شامگاه ۷۵ کیلومتر را دویدند، تصریح کرد: آخرین دونده نیز ساعت شش صبح جمعه (روز پنجم) به خط پایان این مسیر رسید.

وی یادآور شد: دوندگان پس از یک شب استراحت در روستای کریم‌آباد، در صبح روز ششم مسابقه مسیر۳۸ کیلومتری تا روستای جهر در حوالی شهر اندوهجرد را دویدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه دوندگان سومین ابرماراتن راه ابریشم ایران در نهایت در هفتمین روز این ابرماراتن پس از طی 17 کیلومتردر محل کاروانسرای زوار اندوهجرد به خط پایان رسیدند، تصریح کرد: خوشبختانه در این مدت هیچ مشکلی برای هیچ یک از دوندگان ایرانی و خارجی پیش نیامد، به طوری که همه‌ شرکت کنندگان از اجرای برنامه رضایت کامل دارند.

فرخی با اذعان به اینکه در سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران در مجموع 17 دونده‌ ایرانی و 18 دونده خارجی شرکت داشتند، افزود: در جریان این ابرماراتن، ۱۱ نفر از دوندگان ۱۵۰ کیلومتر در بیابان لوت دویدند و سایر‌ شرکت‌کنندگان مسیری ۲۵۰ کیلومتری را طی کردند.

وی یادآور شد: تا روز دوم مسابقه سه دونده انصراف دادند و پس از آن ۳۲ دونده دیگر مسیر را تا خط پایان طی کردند.

در سومین ابرماراتن راه ابریشم ایران به میزبانی شهداد، 35 دونده از ایران، ایتالیا، آلمان، نیوزیلند، ژاپن و آفریقای جنوبی حضور داشتند که به مدت یک هفته ضمن دوندگی در بیابان لوت از نقاط منحصر به فرد این بیابان دیدن کردند.

حضور جوجیتسوکاران کرمانی در اردوی تیم ملی

سه جوجیتسوکار و یک مربی کرمانی در اردوی تیم ملی نوجوانان جوجیتسو در استایل فایت و نوازا حضور دارند.

عباس زیدآبادی، رئیس انجمن جوجیتسو jjif  استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: اردوی تیم ملی نوجوانان جوجیتسو در استایل فایت و نوازا از 13 مهر جاری به میزبانی استان گیلان آغاز شده است و تا 21 همین ماه ادامه دارد.

وی افزود: امیر حسین افشار دوست، محمد حسین سعید و دانیال ابراهیمی شاه آبادی به عنوان ورزشکار و عباس زیدآبادی به عنوان مربی، نمایندگان استان کرمان در این اردو هستند.

دوندگان پیشکسوت کرمانی و کسب 13 مدال رنگارنگ از رقابت های کشوری

پیشکسوتان کرمانی از مسابقات دو و میدانی قهرمانی پیشکسوتان ایران در دو بخش بانوان و آقایان در تهران، 13 مدال رنگارنگ صید کردند.

عفت کاظمی پور، نایب رییس هیئت دو و میدانی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: دومین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی پیشکسوتان ایران در بخش بانوان با حضور بیش از 300 ورزشکار از استان های سراسر کشور در رده های سنی مختلف در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد.

وی افزود: برابر آیین نامه برگزاری مسابقات دو و میدانی پیشکسوتان، این رقابت ها در رده های سنی 35 تا 39 سال، 40 تا 44 سال، 45 تا 49 سال، 50 تا 54 سال، 55 تا 59 سال، 60 تا 64 سال، 65 تا 69 سال و 70 تا 74 سال برگزار و به برترین های مواد 5000 متر پیاده روی، 5000 متر، 400 متر، 100 متر، 1500 متر، 800 متر، پرتاب وزنه، پرتاب دیسک، پرش طول و پرش ارتفاع حکم و مدال اهدا شد.

کاظمی پور تصریح کرد: بر این اساس، مریم خائف در رده ی سنی 55 تا 59 سال در پرتاب وزنه و پرتاب دیسک به طور جداگانه موفق به کسب مقام اول شد.

وی یادآور شد: مریم زابلی پور در رده ی سنی 35 تا 39 سال و در رشته ی 800 متر عنوان دوم و در 1500متر مقام سوم را تصاحب کرد.

کاظمی پور افزود: صغری بادآهنگ هم در رده ی سنی 50 تا 54 سال در پرتاب وزنه به مقام سوم دست پیدا کرد.

دومین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی پیشکسوتان ایران در بخش آقایان نیز با حضور بیش از 500 ورزشکار از استان های سراسر کشور در رده های سنی مختلف در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد.

در پایان، علیرضا فرزان پور در رده ی سنی 35 تا 39 سال در رشته ی 5 هزار متر پیاده روی بر سکوی نخست ایستاد.

محمد ایرانمنش در رده ی سنی 70 تا 74 سال در رشته ی 800  و 1500متر به صورت جداگانه مقام نخست را کسب کرد.

سیدحسین جعفری در رده ی سنی 60 تا 64 سال در رشته ی 1500 متر عنوان سوم را تصاحب کرد.

نصرالله کمساری بنانی در رده ی سنی 65 تا 69 سال در رشته ی 5 هزار متر مقام دوم را به خود اختصاص داد.

احمد دهقانی در رده ی سنی 50 تا 54 سال در رشته ی پرتاب وزنه و پرتاب دیسک هر کدام به طور جداگانه دوم شد.

داریوش حریر نیز در رده ی سنی 45 تا 50 سال در ماده 800 متر مقام دوم را از آن خود کرد.

باخت مس رفسنجان در لیگ جوانان کشور

تیم مس رفسنجان در ادامه رقابت های خود در لیگ دسته اول جوانان کشور مقابل میزبان خود تیم فوتبال شریف بتن ممسنی مغلوب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در هفته ی چهارم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول جوانان کشور عصر امروز تیم مس رفسنجان در ورزشگاه شهید شکری نور آباد ممسنی میهمان شریف بتن این شهر بود که این دیدار با یک گل به سود نماینده ممسنی به پایان رسید.

تک گل این دیدار را رضا زاهدی فر از روی یک ضربه کاشته به ثمر رسانید تا شاگردان عیسی زارعی با دو برد و دو تساوی فاصله امتیازی خود با صدر جدول را کاهش دهند.

دیدار هفته پیش تیم مس رفسنجان در ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان برابر ایرانجوان بوشهر بود که در این دیدار شاگردان عباس آبادی موفق شدند حریف خود را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهند و سه امتیاز خانگی این بازی را کسب کنند.

برگزاری مسابقات تكواندو انتخابی بانوان در كرمان

مسابقات انتخابی تیم جوانان و بزرگسالان بانوان استان كرمان به منظور اعزام به مسابقات قهرمانی کشور به ميزبانی خانه تکواندو کرمان برگزار شد.

سلمان خواجه حسنی، دبیر هیئت تکواندو استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: مسابقات انتخابی تیم جوانان و بزرگسالان بانوان استان كرمان با حضور 45 شرکت کننده از سراسر استان در خانه تکواندو کرمان برگزار شد.

وی افزود: در پایان این رقابت ها، نتايج زیر حاصل شد:

وزن اول:

مقام اول: الهام جنت آبادی از کرمان

مقام دوم: ریحانه نعمت زاده از بم

مقام سوم: فاطمه اقبالی زاده از بم

وزن دوم:

مقام اول: الهه مکی آبادی از سيرجان

مقام دوم: شیما نصرت آبادی از سيرجان

مقام سوم: نازنین جنت آبادی از کرمان

وزن سوم:

مقام اول: فاطمه موسی زاده از کرمان

مقام دوم: سلیمه محمدی از کرمان

وزن چهارم:

مقام اول: سحر خجسته از سیرجان

مقام دوم: مرضیه محمدی از شهربابک

مقام سوم: زهرا علیرضایی از شهربابک

وزن پنجم:

مقام اول: فاطمه زیدآبادی از سیرجان.

وزن ششم:

مقام اول: فاطمه سعدلو از سیرجان

مقام دوم: حمیده یوسفی از شهربابک

وزن هفتم:

مقام اول: زینب سید مرادی از سيرجان

وزن هشتم:

مقام اول: الهه پورخسروانی از سيرجان

خواجه حسنی با اعلام اینکه نفرات نخست اوزان مختلف به عضویت تیم درآمدند، تصریح کرد: بر این اساس، الهام جنت آبادی،الهه مکی آبادی،فاطمه موسی زاده،سحرخجسته،فاطمه زیدآبادی، فاطمه سعدلو،زینب سید مرادی و الهه پورخسروانی ترکیب تیم استان کرمان برای حضور در رقابت های قهرمانی کشور است.

انتهای پیام/ب

اخبار ورزشی استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار