مدیر جهاد کشاورزی رزن از آغاز برداشت رازیانه در این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت رازیانه در رزنبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمود فتحی، مدیر جهاد کشاورزی رزن به تولید بیش از 90 درصد از رازیانه کشور در این شهرستان اشاره کرد و افزود: محصول رازیانه تولیدی در شهرستان رزن به خارج از کشور نیز صادر می‌شود که این امر منجر به ارزآوری برای کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: محصول تولید شده در شهرستان علاوه بر تامین نیاز استان به سایر شهرها به ویژه تهران، اصفهان و مشهد ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با اشاره به اینکه رازیانه محصولی است که علاوه بر عملکرد بالا نیازبه آب کمی را دارد، گفت: تغییر الگوی کشت به سمت محصولات کم‌آب‌بر به دلیل وجود خشکسالی‌های اخیر یکی از نیازهای اساسی کشور است.

فتحی افزود: کاشت رازیانه باعث اصلاح ساختار خاک می‌شود و در تناوب با غلات گندم و جو به عنوان گیاه دارویی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه متوسط تولید رازیانه در هر هکتار را بیش از 2 هزار و 500 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: این در حالی است که متوسط تولید رازیانه در شهرستان رزن 6 هزار تن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن ادامه داد: نحوه برداشت گیاه رازیانه به صورت دستی و توسط کارگر انجام می‌شود که بعد از خشک کردن محصول عملیات کوبش توسط کمباین انجام می‌گیرد.

فتحی با بیان اینکه برداشت رازیانه در شهرستان رزن از اوایل مهرماه شروع شده و تا اواخر مهرماه انجام می‌شود؛ گفت: رازیانه گیاه دارویی بسیار مفیدی است که در طب سنتی که قابل استفاده در طب سنتی و دارای خواصی چون پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، درمان بیماری‌های گوارشی و هورمونی و جلوگیری از پوکی استخوان از آن استفاده می شود..

انتهای پیام/ب

تولید 90 درصد رازیانه کشور در رزن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.