طی شش ماهه نخست امسال، تصادفات رانندگی در چهارمحال و بختیاری ۴۲ درصد افزایش یافت.

افزایش ۴۲ درصدی تصادفات رانندگی در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک به مناسبت هفته نیروی انتظامی در شهرکرد، از افزایش ۴۲ درصدی تصادفات رانندگی طی شش ماهه نخست امسال در این استان خبر داد.

وی گفت: در این مدت، تعداد تصادفات درون شهری منجر به فوت  ۱۶ درصد و تصادفات جرحی، ۶۰ درصد رشد داشته است.

نظری افزود: همچنین تعداد تصادفات برون شهری منجر به فوت ۲۸ درصد و تصادفات جرحی، ۹ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: نداشتن کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت و نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودرو‌ها از دلایل افزایش آمار مصدومیت و فوتی در تصادفات می‌باشد.

نظری اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه و محور ارتباطی شامل ۲۵۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۳ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی، دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۵۳ کیلومتر بین راهی در بخش حمل و نقل در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی همچنین تعداد نقاط حادثه خیز شناسایی شده در استان را ۴۹ مورد بیان و اضافه کرد: امسال ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع این نقاط هزینه گردید.

گفتنی است؛ همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک همراه با تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و رانندگان قانونمند از جمله رانندگان تاکسی و اتوبوس برون شهری، مدیران و مربیان نمونه آموزشگاه‌های رانندگی و پلیس یاران در شهرکرد برگزار شد.

۱۳ مهرماه به عنوان «روز نیروی انتظامی» و ۱۳ تا ۱۹ مهرماه به عنوان «هفته نیروی انتظامی» نام‎گذاری شده و برنامه‌های این هفته با شعار «پلیس مقتدر، امین مردم» در حال برگزاری است.

انتهای پیام/خ

اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار