رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: اقلام اساسی مورد نیاز مردم در انبار‌ها به وفور موجود است و هیچگونه نگرانی در خصوص تامین کالا‌های اساسی وجود ندارد.

جعفرصادق اسکندری؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هیچگونه نگرانی در خصوص تامین کالا‌های اساسی وجود ندارد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: اقلام اساسی مورد نیاز مردم در انبارها به وفور موجود است و تنها دلیل کمبود در بازار مشکل حمل و نقل بوده و این موضوع هم با تدابیر هیئت دولت مرتفع گردید.

وی افزود: مراجعه کثیری از هموطنان به صورت همزمان به فروشگاه‌ها و خرید بیش از حد نیاز خود موجب برهم خوردن عرضه و تقاضا در بازار شده و سبب افزایش قیمت کالا‌ها در بازار می‌باشد.

وی تصریح کرد: برای حل مشکل ناوگان حمل و نقل و رانندگان استان تعداد ۵ هزارو ۸۰۰ حلقه لاستیک ماشین آلات سنگین توزیع شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: جهت کنترل بازار در بازه زمانی فروردین تا ۱۴ مهر امسال، تعداد ۱۱۲ هزار مورد بازرسی در استان صورت گرفته است اظهار کرد: در این زمینه ۴۵۵۳ پرونده تشکیل با ۵۱۲۸ نوع تخلف کشف شد و ارزش پرونده‌ها بیش از ۲۵۴ میلیارد تومان بوده و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

اسکندری گفت: در بررسی پرونده‌های ۱۴ نفر اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت کننده ارز دولتی در استان ۱۲ مورد تخلف آن‌ها محرز گردید که ۶ مورد مربوط به عدم اجرای تعهدات در قبال دریافت ارز دولتی بوده و ۶ مورد هم گرانفروشی انجام داده اند که در مجموع تخلفات به ارزش بیش از ۱۸۵ میلیارد تومان بوده و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح ارجاع گردید.

وی افزود: تعداد ۲۳۹۲ مورد بازرسی توسط کارشناسان از اول سالجاری صورت گرفته و تعداد ۶ واحد انبار از اول سال تا به امروز منجر به تشکیل پرونده به ارزش ۳۱ میلیارد تومان باعنوان احتکار، عدم اعلام موجودی و... شده و جهت رسیدگی نهایی پرونده‌ها به اداره کل محترم تعزیرات حکومتی ارسال شده اند.

وی اظهار کرد: هموطنان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و ... را بصورت حضوری یا تلفنی از طریق شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از ساعت ۷.۳۰ صبح الی ۲۰ عصر با کارشناسان در میان بگذارند.

انتهای پیام / س خ

نبود نگرانی در خصوص کالاهای اساسی در آذربایجان غربی

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.