16 مهر سالروز شهادت سردار حسین همدانی؛

ابو وهب؛ نابغه جنگ های نامنظم و ایجاد مقاومت های مردمی

به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید حسین همدانی گذری بر زندگی این شهید در قالب یک گزارش تهیه شده است.

ابو وهب؛ نابغه جنگ های نامنظم و ایجاد مقاومت های مردمیبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ وقتی نام سردار شهید حسین همدانی به میان می آید، بچه های جبهه و جنگ ابتدا یاد رشادت هایش در رکاب حاج احمد متوسلیان می افتند ، رشادت هایی که پس از پس از آن هم ادامه داشت.

سردار شهید حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود و از سال ۱۳۵۹ در دفاع مقدس حضور داشت. او مدتی نیز فرمانده لشکر انصار الحسین(ع) همدان  و همچنین جانشین قرارگاه امام حسین(ع) و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بود.

با هجوم تروریست های تکفیری به سوریه این شهید بزرگوار از سال 1390 به عنوان مستشار عالی نظامی در حالی به کشور سوریه برای دفاع از حریم اهل بیت به ویژه حرم حضرت زینب (س) می‌رود که این کشور در حال سقوط بود. تا آن جایی که کاخ ریاست جمهوری  این کشور همواره مورد هدف قرار می‌گرفت. اما با ابتکار او به تدریج ورق جنگ در سوریه به نفع جبهه مقاومت برگشت.

شهید همدانی سرانجام در 16 مهر 1394 در حلب سوریه به شهادت رسید . در این کشور به خاطر نام پسر بزرگ شهید همدانی به او «ابو وهب» می گفتند.

در ویدئو زیر گزیده ای از زندگی پربرکت این شهید گرانقدر را از نظر می‌گذرانید.

انتهای پیام/

گزیده ای  از زندگانی شهید حسین همدانی +فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.