فرماندار شیراز در دیدار با کودکان کار تحت پوشش بهزیستی، گفت: نسل نو، سرنوشت این جامعه را می‌سازد و باید بتواند با آموزش و اثرپذیری مطلوب، سهم خود را به خوبی در جامعه ایفا کند.

دانش آموزان گنجینه‌های ارزشمند جامعه/نسل نو، سرنوشت جامعه را می‌سازدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز در دیدار با کودکان کار تحت پوشش بهزیستی شیراز با تاکید بر تاثیر تربیت دانش‌آموزان بالنده، گفت: مدیران بالنده بی‌شک، دانش‌آموزان بالنده به جامعه تحویل می‌دهند.

وی افزود: حضور و مشارکت کودکان در مراسم کارگروهی و مشارکتی میزان این بالندگی و فرهنگ پذیری را به اثبات می‌رساند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان گنجینه‌های ارزشمند جامعه هستند، ادامه داد: نسل نو، سرنوشت این جامعه را می‌سازد و باید بتواند با آموزش و اثرپذیری مطلوب، سهم خود را به خوبی در جامعه ایفا کند.

فرماندار شیراز تصریح کرد: برای اینکه جامعه حرکت خوبی داشته باشد باید زنجیره ارتباطی فرهنگی و اجتماعی مطلوبی میان نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برقرار شود.

وی با تقدیر از اقدامات آموزشی مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز عنوان کرد: تاکید و نظارت بر آموزش از مهد‌های کودک در این فرهنگ‌سازی تاثیر مطلوبی دارد و امکان اتصال مناسب این زنجیره در نسل‌ها را فراهم می‌سازد.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز هم با اشاره به نقشی که برای مهدکودک در انتقال ارزش‌های جامعه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تمامی نظارت‌ها با هدف انتقال ارزش‌های انقلابی، فرهنگی و اجتماعی به کودکان در این مراکز از سوی بهزیستی انجام می‌شود.

حمید آزرمی افزود: دستگاه‌های نظارتی باید به مهد کودک به عنوان مراکز فرهنگی نگاه کنند و این مراکز را به عنوان مرکز تجاری یا بنگاه اقتصادی مورد توجه قرار ندهند.

وی ضمن ابراز خرسندی از حمایت‌های مداوم فرمانداری شیراز از فعالیت‌های بهزیستی گفت: این حمایت و مدیریت اعتدال‌گرای فرماندار شیراز باعث شده است تا شاهد بیشترین همگرایی و ایجاد آرامش در جبهه اداری و اجتماعی باشیم.

آزرمی با اعلام تحصیل ۴۵ هزار کودک در مهد کودک‌های شهری و روستایی استان عنوان کرد: در این مراکز فرهنگ پذیری و جامعه پذیری به عنوان اصل بنیادین کودک به بهترین روش‌های علمی از سوی بهزیستی دنبال می‌شود.

مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز با اشاره به کودکان کار که بعضا برخی از آن‌ها تبعه و افغان نیز هستند، بیان کرد: حدود ۳۰۰ کودک کار در مراکز بهزیستی شیراز نگهداری می‌شوند.

آزرمی ادامه داد: این کودکان با مشکلاتی همچون ثبت نام در مدرسه، اخذ کارت اقامت و شناسنامه مواجه هستند.
انتهای پیام/ر

ضرورت تعامل نوجوانان با بزرگسالان و پیشکسوتان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار