شهردار مشهد گفت:امروزه مساله محیط زیست یکی از اصلی ترین شاخص های سلامت افراد در جامعه محسوب می شود.

محیط زیست یکی از اصلی ترین شاخص سلامت افراد در جامعه استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ تقی زاده خامسی شهردار مشهد در آیین بهره برداری از تجهیزات و پایگاه محیط زیست  گفت : امروزه مساله محیط زیست یکی از اصلی ترین شاخص های سلامت افراد در جامعه محسوب می شود که مدیران شهری باید برنامه ریزی های لازم را در این زمینه داشته باشند .

 

وی در ارتباط با سامانه جامع آلایندگی های زیست محیطی افزود: مردم می توانند از طریق این سامانه  به صورت آنلاین از وضعیت دود و گرد و غبار و میزان آلایندگی های هوا اطلاع پیدا کنند.

 

شهردار مشهد تصریح کرد: شهر مشهد در زمینه  اشعه uv  در وضعیت خوبی قرار ندارد و با توجه به اینکه این اشعه برای پوست افراد خطرناک است برای اولین بار شهرداری مشهد اقدام به وارد نمودن دستگاه هایی برای شناسایی این اشعه نمود که این دستگاه ها در حال حاضر بخش عمده ای در سطح شهر مشهد را پوشش می دهد.

 

توسعه فضای سبز به منظور کاهش آلودگی هوا

 

محمد مقدوری معاون استاندار هم با تاکید بر توسعه محیط زیست گفت: امروزه همه کشورهای دنیا دچار مشکل محیط زیست هستند که این مساله در کشورهای در حال توسعه بیشتر است و باید به این موضوع توجهی ویژه داشت.

 

وی در رابطه با جایگاه ایران در شاخص محیط زیست افزود: بر اساس آخرین آمار شاخص زیست محیطی ایران در بین 180 کشور ارزیابی شده رتبه 12 را به خود اختصاص داده است . متاسفانه ما در بخش گازهای گل خانه ای رتبه بسیار پایینی داریم و در بخش آب شرب و ساماندهی جمع آوری فاضلاب رتبه قابل توجهی را به دست آورده ایم .

 

مقدوری در ارتباط با مساله زیست محیطی در شهر مشهد تصریح کرد: در این کلان شهر موضوع آلودگی هوا به ویژه در سال های اخیر بسیار جدی است.که با تدبیر شهرداری مشهد و استانداری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که از جمله می توان به توسعه فضای سبز مشهد ، مصرف بنزین ، ساماندهی حمل و نقل عمومی (اتوبوس، مترو) اشاره کرد.

وی افزود: در مهر امسال با اقدامات صورت گرفته ما اکنون شاهد این هستیم که در طی این مدت ما یکروز هوای آلوده در سطح شهر مشهد نداشتیم و به منظور کاهش 70 درصدی آلاینده ها در این شهر 480 میلیارد تومان سرمایه گزاری شده است و امید بر این است تا در زمینه توسعه محیط زیست حرکت جامع صورت گیرد و کودکانمان در آینده بتوانند شاهد هوای پاک و محیط زیست سالم باشند.

 

کاظمی معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: در حوزه محیط زیست شهری ما می توانیم  تمام آلاینده های هوا را رصد کنیم و برای کاهش آلاینده ها برنامه ریزی داشته باشیم و طبق رصد های صورت گرفته شهر مشهد در زمینه آلودگی صوتی در وضعیت بسیار خوبی قرار ندارد.

 

وی افزود : با دستگاه های خریداری شده ما می توانیم وضعیت صوتی و سایر دغدغه ها مثل اشعه ، شدت نور، طیف وسیعی از آلاینده ها را رصد کنیم.

 

گفتنی است در این نشست تفاهم نامه همکاری بین شهرداری مشهد و دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید .

 

انتهای پیام// ن.ط

 

 آیین بهره برداری از تجهیزات و پایگاه محیط زیست

برچسب ها: محیط زیست ، هوای پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.