فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: ولایتمداری و روحیه جهادی شهید نادر مهدوی و یارانش باعث شد که حماسه این شهیدان در نبرد مستقیم با امریکا در خلیج فارس ماندگار شود.

ولایتمداری و روحیه جهادی رمز ماندگاری حماسه شهدای خلیج فارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار رمضان زیراهی امروز در یادواره سی و یکمین سالگرد حماسه آفرینی شهدای نبرد مستقیم با امریکا در خلیج فارس که در بوشهر برگزار شد، افزود: در اواخر جنگ تحمیلی وقتی که استکبار جنگ را به دریا کشاند و با ایجاد اختلال در امنیت خلیج فارس، منافع ما را در صادرات نفت خدشه دار کرد، رزمندگان اسلام مقابله به مثل کردند و حماسه جاوید نبرد مستقیم با امریکا را رقم زدند.

وی بیان کرد: همان گونه که در زمان دفاع مقدس ثابت کردیم بر روی منافع و امنیت کشورمان در خلیج فارس حساس هستیم امروز هم اعلام می‌کنیم به هیچ وجه ناامنی خلیج فارس را به هیچ وجه نمی‌پذیریم و تاکید می‌کنیم اگر خلیج فارس ناامن شود برای همه ناامن است و اگر امن باشد برای همه امن خواهد بود.

در این مراسم از خانواده معظم شهدای نبرد مستقیم با امریکا در خلیج فارس تجلیل شد.

این نبرد نابرابر ۱۶ مهر ۱۳۶۶ در حوالی جزیره فارسی رخ داد و دریادلان نیروی دریایی سپاه پس از مقاومت جانانه در برابر بالگرد‌های امریکایی، به شهادت رسیدند.

نادر مهدوی، بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدیا،دلاورمردانی بودند که در این روز به فیض شهادت نائل آمدند.

دیروز هم به یاد رشادت‌های این شهدا و دیگر همرزمانشان، آب‌های خلیج فارس در حوالی جزیره فارسی گلباران شد.

انتهای پیام/ک

یادواره سی و یکمین سالگرد حماسه آفرینی شهدای نبرد مستقیم با امریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.