آموزش ایمنی و ترافیک در ۳۵ روستای آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  سلمان زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: به منظور ارتقای ایمنی ترافیک و افزایش فرهنگ ترافیک در جاده‌های روستایی، آموزش ایمنی و ترافیک در ۳۵ روستای استان در سال جاری اجرا می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها بر اساس اعتبارات پیش بینی شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان‌های مراغه، کلیبر، خداآفرین، هشترود، مرند، عجب شیر، شبستر و اسکو انجام می‌شود.

وی گفت: این برنامه‌ها شامل آموزش تئوریک نکات لازم برای تردد ایمن گروه‌های هدف اعم از عابران پیاده، موتورسیکلت سواران، وانت بار‌ها و ادوات کشاورزی به همراه اجرای برنامه‌های آموزنده نمایشی، ثبت اطلاعات کاربران جاده‌ای و توزیع رایگان کلاه ایمنی موتور، شبرنگ موتورسیکلت و وانت بار و بروشور‌های آموزشی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، اعلام کرد: اعتبار منظور شده برای این امر در سال جاری بیش از یک میلیارد ریال است.

وی همچنین با بیان اینکه برنامه‌های های آموزشی و فرهنگی ارتقای ایمنی ترافیک ویژه دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها در سال جاری آغاز شده است، گفت: این برنامه‌ها بر اساس اعتبار پیش بینی شده در ۴۰ روستای هدف استان در شهرستان‌های هشترود، اهر، هوراند، ورزقان، کلیبر و خداآفرین اجرا می‌شود.

سلمان زاده اظهار داشت: این برنامه‌ها شامل آموزش تئوریک نکات لازم برای تردد ایمن دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها به همراه اجرای برنامه‌های آموزنده نمایشی و توزیع رایگان نوشت افزار است.

وی اعتبار منظور شده برای این آموزش‌ها را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها با توجه به اهمیت ارتقای ایمنی تردد برای گروه‌های آسیب پذیر جاده‌ای و نیز ایمنی تردد وسایل نقلیه خاص نظیر وانت بار‌ها و ادوات کشاورزی به منظور فرهنگ سازی توسط دستگاه‌های مسوول اجرا می‌شود.

در استان آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۳۹ کیلومتر بزرگراه، یک هزار و ۴۲ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۷۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۵۶۹ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

 

انتهای پیام/ش

وجود ۲۳۵ کیلومتر آزادراه در آذربایجان شرقی

برچسب ها: ترافیک ، جمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار