رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج گفت: جشنواره شعر خراسان شمالی در سه بخش اصلی، ویژه و نوقلمان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛  جواد نظری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج با بیان اینکه جشنواره شعر خراسان شمالی در سه بخش اصلی ، ویژه و نوقلمان به میزبانی فاروج در آبان ماه برگزار می‌شود ، گفت: در بخش اصلی موضوع اشعار آزاد و در بخش ویژه نیز شاعران می‌توانند آثار خود را با موضوعات قرآن و عترت ، نماز ، ادبیات دفاع مقدس و ادبیات انقلاب به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی آخرین مهلت ارسال اشعار را ١٤ آبان ماه عنوان کرد و افزود: در دو بخش شعر آزاد و کلاسیک ، نفرات برتر شهرستان‌ها به صورت جداگانه قدردانی می‌شوند.

نظری با اشاره به اینکه بخش نوقلمان ویژه شاعران رده سنی کمتر از ١٥ سال است ، گفت: با توجه به اجرای طرح استعدادیابی در شهرستان فاروج به همت انجمن‌های ادبی و فرهنگی و هنری که از پس احساس نیاز به اضافه شدن نیرو‌های جوان به انجمن‌ها انجام شد.

وی اختصاص این بخش به جشنواره در سراسر استان می‌تواند گام موثری در جذب نیرو‌ها به جریان‌های شعری و ادبی شود، افزود: هر شاعر، امکان ارسال سه اثر در هر بخش را دارد.

وی با بیان این که سی ام آبان ماه اختتامیه ششمین جشنواره شعر استان برگزاری می‌شود، گفت: دبیرخانه جشنواره در فاروج فعال شده و تاکنون جلسات منظمی را برای برپایی هرچه بهتر ششمین جشنواره شعر استان برگزار شده است.

انتهای پیام / ب 

توجه ویژه به بخش نوقلمان در ششمین جشنواره شعر خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.