فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ،

رشد و شکوفایی جامعه در گرو امنیت است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : رشد و شکوفایی جامعه در گرو امنیت است و امنیت در هر جامعه مقدم بر معیشت است، چرا که اگر نباشد انجام امور روزمره ممکن نیست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان کرمانشاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار و جمعی از مسئولین و فرماندهان نظامی و انتظامی، به مناسبت هفته ناجا در محل فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

سردار منوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، امروز(18 مهر) در این مراسم امنیت را مقدم بر معیشت دانست و افزود : رشد و شکوفایی جامعه در گرو امنیت است و امنیت در هر جامعه مقدم بر معیشت است، چرا که اگر نباشد انجام امور روزمره ممکن نیست.

امان اللهی امنیت حداکثری را لازمه همکاری همه دستگاه ها دانست و افزود: امنیت مطلوب زمانی حاصل می‌شود که همه دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند و از طرفی مردم نیز خود را در همه امور مسئول و متعهد بدانند.

وی با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی گفت: اگر امروز علی رغم وجود معضلات بسیار از جمله بحث بیکاری، حاشیه‌نشینی و طلاق و اعتیاد در استان شاهد امنیت مطلوب هستیم، این امر جز با تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی به عنوان متولی اصلی نظم و امنیت حاصل نشده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به برخی چالش های اجتماعی در سالهای گذشته از جمله اغشاشات دی ماه سال گذشته و نیز اعتصاب کامیونداران در ماه گذشته اشاره کرد و افزود: با تلاش نیروهای انتظامی با کمترین چالش و مشکل از سد این موارد عبور کردیم و در بحث برخورد با موارد سنگ پرانی و ممانعت از تردد کامیونداران هم با کمترین مشکل مواجه بودیم.

وی به سیر نزولی جرائم خشن و مهم استان اشاره کرد و افزود: این امر جز در سایه تلاش نیروی انتظامی و همکاری مردم به دست نیامده است.

وی سرقت را یکی از دغدغه‌های مهم در استان عنوان کرد و افزود: علی رغم برخی صحبت ها، میزان سرقت در استان که عمدتا نیز سرقت های خُرد می باشد نسبت به میانگین کشور بسیار پایین است.

امان اللهی افزود: آمار سرقت در میانگین کشوری 700 مورد در هر 100 هزار نفر جمعیت است که این میزان در استان 500 مورد است که عمدتا نیز سرقت های خُرد هستند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در تشریح برخی فعالیت‌ها در حوزه انتظامی استان در نیمه ابتدای امسال گفت: شش ماهه امسال 600 هزار تماس بامرکز فوریت های پلیس برقرار شده که هزاران تماس آن عملیاتی شده است.

وی از دستگیری سه هزار خرده فروش مواد و معتاد متهاجر در نیمه ابتدای امسال خبر داد و افزود: کشفیات در حوزه تمامی جرائم طی این مدت افزایش چشمگیری داشته است.

امان اللهی در ادامه به شرایط حساس و خطیر کشور اشاره کرد و افزود: دشمن به دنبال این است که با عملیات روانی و استفاده از برخی بسترها و مشکلات در امنیت کشور ایجاد مشکل کند که همه باید هوشیار و در کنار هم فعالیت کرده تا به یاری خداوند تمام توطئه های دشمنان را خنثی کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

امنیت حداکثری لازمه همکاری همه دستگاه ها است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.