مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: اقامت، اشتغال و تحصیل اتباع خارجی در استان به استثناء بخش مرکزی قزوین و کوهین، ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت:: همه مناطق استان به استثناء بخش مرکزی قزوین و بخش کوهین برای اقامت، اشتغال و تردد اتباع کشور افغانستان ممنوع است به طوری که اتباع خارجی مجاز باداشتن کارت اقامت هم نمی‌توانند در این مناطق تردد کنند.

عشایری افزود: فقط اتباع خارجی که دارای مادر ایرانی هستند و ازدواج آنان به صورت قانونی به استناد ماده ۱۰۶۰ قانون مدنی ثبت و مجوز ازدواج توسط وزارت کشور برای آنان صادر شده است می‌توانند در مناطق غیر مجاز سکونت، اشتغال و تحصیل داشته باشند.

عشایری اضافه کرد: قاعدتا آثار و تبعاتی برای افرادی که قانون را رعایت نکنند وجود خواهد داشت.

وی ازدواج با زنان ایرانی را یکی از اصلی‌ترین دلایل مقاومت اجتماعی در بازگشت اتباع به کشورشان دانست و گفت:: در ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی حتما باید استعلامات لازم از مراجع ذیربط و مجوزات لازم در این زمینه گرفته شود.

عشایری گفت:: دفاتر ثبت ازدواج هم باید استعلامات لازم را بگیرند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی گفت: قوانین ج. ا. ا. طی نکردن فرایند‌های قانونی برای ثبت ازدواج را مستوجب عقوبت می‌داند و به استناد ماده ۱۷ قانون ازدواج و ماده ۵۱ قانون حمایت از خانواده برای آن سه سال حبس در نظر گرفته شده که خود گویای اهمیت و ضرورت توجه خانواده‌های ایرانی به این نوع ازدواج‌ها است.

عشایری اضافه کرد: با اتباع خارجی غیر مجازی که با زیر پا گذاشتن قوانین تصریح شده و به صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شوند با آنان هم برخورد قانونی خواهد شد.

وی درباره چگونگی و نحوه بکارگیری اتباع و مهاجرین خارجی گفت: قانون کار با کارفرمایانی که در مناطق غیر مجاز اتباع خارجی را بکار گیرند برخورد می‌کند.

انتهای پیام/

ممنوعیت اقامت اتباع خارجی در استان قزوین به جزء در دو بخش

برچسب ها: خانواده ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار