یک مقام مسئول گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات و افزایش عرضه، روند کاهش قیمت سیب زمینی و گوجه فرنگی در بازار آغاز شده است.

آغاز روند کاهش نرخ سیب زمینی و گوجه فرنگی/ قیمت هر کیلو سیب زمینی 3 هزار تومانحسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار سیب زمینی و گوجه فرنگی اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت صادرات، بازار به سمت متعادل شدن در حال پیشروی است.

وی از آغاز روند کاهش قیمت سیب زمینی در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون عرضه سیب زمینی نو به بازار آغاز شده است که در پی افزایش عرضه، نرخ این محصول به تدریج به تعادل می رسد.

صابری نرخ هر کیلو سیب زمینی در میدان مرکزی میوه و تره بار را 2 تا 3 هزار تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر هر کیلو سیب زمینی با نرخ 3 هزار و 500 تا 4 هزار تومان در خرده فروشی های سطح شهر بسته به کیفیت عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید: آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/ تب تند سیب زمینی فروکش می کند + قیمت


این مقام مسئول از کاهش نرخ 20 درصدی قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات، قیمت این محصول در حال متعادل شدن است به طوریکه هم اکنون هر کیلو گوجه فرنگی با نرخ  2 تا 2 هزار و 500 تومان در میدان و احتساب 30 تا 35 درصد سود در مغازه های سطح شهر عرضه می شود .

به گفته وی، افزایش صادرات و تقاضا از سوی کارخانه‌های رب سازی از عوامل موثر در گرانی به شمار می رفت که با استمرار در ممنوعیت صادرات و برداشت محصول از مناطق گرمسیری در روزهای آتی پیش بینی می شود که نرخ گوجه به قیمت های قبل بازگردد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در پایان درباره آخرین وضعیت میوه های دیگر تصریح کرد: هم اکنون عرضه سیب مرغوب به دلیل سرمازدگی و خشکسالی در بازار کاهش یافته است و همین امر موجب شده تا هر کیلو محصول با نرخ 8 تا 9 هزار تومان در میدان عرضه شود.

انتهای پیام/

قیمت گوجه فرنگی 20 درصد کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۱۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
یک بار هم بگید قیمت گوشت و لوازم مصرفی فروکش کنه!!! شما واقعا قدرتتون به گوجه و سیب زمینی می رسه؟؟ پس بقیه چی
آخرین اخبار