مدیر کل امور عشایری استان اردبیل گفت: عشایر استان اردبیل سالانه بیش از 10 هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معرفت آذری، مدیر کل امور عشایری استان اردبیل که در جلسه کمیسیون اقتصادی ، عمرانی شورای عشایر افزود: عشایر استان اردبیل سالانه 10 هزار و 500 تن گوشت قرمز تولید می کنند که این میزان تقریبا یک سوم میزان تولید گوشت قرمز استان می باشد.

وی افزود: هر چادر عشایر در واقع می توان گفت که یک کارگاه تولید لبنیات محصول می شود به گونه ای که این قشر زحمتکش و پر تلاش هر ساله بالغ بر 43 هزار تن شیر خام با چربی بالا و با کیفیت تولید می کنند .

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل بیان کرد: صنعت  پرواربندی گوسفند  با برخورداری از تجربیان چند ساله عشایر با دقت و واسواس بسیار بالایی همراه است به گونه ای که جامعه عشایری هر ساله بالغ بر 1500 تن پشم مرغوب تولید می کنند که از بازار پسندی و مشتریان زیادی برخوردار است و تولیدات پشم عشایر به عنوان یک برند معتبر در بازار عرضه می شود.

آذری افزود : جامعه عشایری صنایع تبدیلی مربوط به لبینات را نیز در داخل خود چادر عشایری انجام می دهند به گونه ای که سالانه 5 هزار و 400 تن پنیز تولید می کنند که به دلیل عطر و طعم خاص خود از بازار پسندی بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: عشایر علاوه بر دامپروری به زراعت و باغبانی و صنایع دستی نیز مشغول هستند که میزان تولید محصولات سردرختی توسط عشیار 8 هزار و 100 تن می باشد و 91 هزار تن محصول زراعی تولید می کنند و سالانه 23 هزار مترمربع نیز صنایع دستی تولید می کنند.

انتهای پیام/ح

عشایر اردبیل سالانه بالغ بر 43 هزار تن شیر خام تولید می کند

 

برچسب ها: تولید گوشت ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.