رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در زمینه تولید محصولات کشاورزی دارای ظرفیت قابل توجهی است و چهار درصد از تولید محصولات کشاورزی ایران متعلق به این استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،حسین کربلایی خیاوی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل امروز در همایش تربیت کارشناسان فنی سیب‌زمینی استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در زمینه تولید محصولات کشاورزی دارای ظرفیت قابل توجهی است و چهار درصد از تولید محصولات کشاورزی ایران متعلق به این استان  است.

وی افزود: تنوع اقلیمی، وجود کشت و صنعت‌های مغان و پارس، وجود دشت‌های حاصل‌خیز اردبیل، مشگین‌شهر  و مغان از قابلیت‌های کشاورزی این استان است که به مدد وجود 120 هزار بهره‌بردار، بخش کشاورزی توانسته است 30 درصد از تولید ناخالص استان را به خود اختصاص دهد که امیدواریم با بهره‌مندی از ترویج یافته‌های جدید محققان بخش کشاورزی رسالت اصلی خود را در راستای شناسایی چالش‌ها و ارائه راهکار برای رفع آنها به انجام برسانیم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با اشاره به اینکه کارشناسان فنی که در این دوره‌های تخصصی موفق به اخذ پایان دوره می‌شوند کشاورزان را در مواقع بحرانی به بهترین نحو ممکن در تولید حداکثر محصول در واحد سطح یاری خواهند کرد. بیان کرد: سالانه 20 تا 25 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز استان به کشت سیب‌زمینی اختصاص می‌یابد و 700 تا 800 هزار تن محصول سیب‌زمینی در این استان تولید می‌شود.

کربلایی خیاوی با اشاره به اهمیت زراعت این محصول استراتژیک در ایجاد اشتغال و درآمد و صادرات گفت: امروز کشاورزی بدون علم حرفی برای گفتن ندارد و اگر قرار باشد توسعه پایدار و امنیت غذایی محقق شود باید بتوانیم به روز باشیم و توانایی انتقال یافته‌ها و دانش فنی را داشته باشیم.

انتهای پیام/ع

تولید سیب زمینی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.