افزایش ۱۷ درصدی ترانزیت خارجی وارده به گمرک پرویزخان

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در نیمه نخست سال جاری ترانزیت خارجی وارده به گمرک پرویزخان شهرستان قصرشیرین رشد ۱۷ درصدی داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت : در ۶ ماه نخست امسال، ۳۶۱ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۴۶۷ دلار کالای ترانزیت خارجی به وزن ۹۹۵ هزار و ۶۶۸ تن به گمرک پرویزخان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، از حیث ارزش ۱۷ درصد افزایش یافته است.
وی عمده کالا‌های ترانزیت خارجی ورودی به گمرک پرویزخان را مازوت، نفتا و کاندانسیت ذکر کرد.
حیدری افزود : در ۶ ماه نخست سال جاری ۶۶۲ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۶۸۲ دلار کالا با وزن یک میلیون و ۶۶۲ هزار و ۶۸۴ تن در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است.
وی افزود :  این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۵۴ درصدی و از حیث وزن نیز ۳۱ درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت : از این میزان، تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه ۴۶۴ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۸۶۰ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۸۰ هزار و ۲۲۷ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۴ درصد و از حیث وزن نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است.
حیدری گفت : در نیمه نخست سال جاری گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه در ادامه بیان داشت: در این مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان ۱۴۱ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۲۶۷ دلار کالا به وزن ۴۵۶ هزار و ۴۰۲ تن می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۷۴ درصد افزایش و از حیث وزن نیز رشد ۱۲۶ درصدی داشته است.
حیدری خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال جاری تشریفات صادرات از گمرک خسروی ۴۶ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۱۲ دلار کالا به وزن ۱۱۰ هزار و ۸۰۴ تن می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۵۶ درصد و از لحاظ ارزش ۱۹۷ درصد رشد داشته است.
وی همچنین تشریفات صادرات گمرک پاوه را نیز ۱۰ میلیون و ۳۷ هزار و ۵۴۳ دلار کالا به وزن ۱۵ هزار و ۲۴۹ تن عنوان کرد.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه، عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را ظروف از مواد پلاستیکی، سیب زمینی محفوظ شده، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، انواع کاشی، انواع نایلون پلاستیکی، کولر‌های آبی، گرانول پلی اتیلن، نایلون پلاستیکی رولی، انواع بستی، مصنوعات پلاستیکی شامل انواع ورقه و پالت عنوان کرد و افزود: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود.
 
 
انتهای پیام/د

تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه ۴۶۴ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۸۶۰ دلار کالا بوده است

 
برچسب ها: اخبارفرهنگی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.