سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجانغربی در بازدید از مراحل اجرایی سدکانی سیب و تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه خبر داد.

طرح انتقال آب به حوضه گلاس به دریاچه ارومیه تا پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسدآرامون، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای این طرح کمک به احیای دریاچه ارومیه است، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: سد کانی‌سیب با ۵۶ متر ارتفاع و حجم مخزن ذخیره سازی ۲۲۰ میلیون مترمکعب، ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اتمام این طرح سالانه ۶۰۰میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه از طریق تونل انتقال به دریاچه هدایت می‌شود.

پیمان آرامون اعتبار این طرح را ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: آب جمع آوری شده در مخزن سد از طریق تونل ۳۶ کیلومتری به سمت دریاچه ارومیه هدایت می‌شود که برای اتمام به موقع آن، حفاری بصورت مکانیزه در ۲جبهه کاری از سمت ورودی و خروجی کانال در حال انجام است.

آرامون ادامه داد: عملیات حفاری تونل در ۲سمت ورودی و خروجی تونل از مجموع ۳۶ کیلومتر، تاکنون ۲۴،۶۰۰ کیلومتر پیش رقته است و بر اساس زمانبندی این طرح نیز همزمان با اتمام بدنه سد، تا پایان سال ۹۸ آماده بهره برداری خواهد بود.

انتهای پیام /س.خ

بهره برداری از طرح سد کانی سیب

برچسب ها: استانداری ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.