مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده یکی از طرح های این مدیریت است.

توسعه باغات در اراضی شیب دار، فرصتی برای ایجاد اشتغالمدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده یکی از طرح های این مدیریت است که ضمن توسعه باغات، فرصتی نیز برای افزایش سطح تولید محصولات باغی و افزایش اشتغال در شهرستان کرمانشاه فراهم می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: طرح توسعه باغات در اراضی شيب دار يک طرح ملي است که علاوه بر جلوگيري از فرسايش خاک افزايش توليد را به همراه دارد و ضمن آنکه تاکنون 1046 هکتار از باغات حوزه ی این شهرستان مجهز به سیستم های نوین آبیاری (قطره ای) شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کرمانشاه متعهد به اجرای طرح توسعه باغات در 100 هکتار از اراضی شیب‌دار برای سال ۹7-۹6 شده است اضافه کرد: تا کنون 105 هکتار از این طرح اجرا شده و پیش بینی می‌شود احداث باغات در اراضی شیب‌دار شهرستان کرمانشاه امسال به 250 هکتار برسد.

وی طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده را یکی از طرح های وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: اقدامات اجرایی این طرح از سال گذشته دراین شهرستان آغاز شده و تا کنون نیز ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه احداث باغات در این اراضی با توجه به آب‌و هوا و همچنین اقلیم مناطق صورت می گیرد  بیان  کرد: محصولات کم آب بری مانند بادام، انگور، گل محمدی برای کشت در این مناطق پیش بینی شده است.

وی  به برخی از مزیت‌های توسعه باغات در اراضی شیب‌دار اشاره کرد و گفت:از مزایای این طرح که با مشارکت مردم صورت می گیرد می توان به مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی، پیشگیری از تغییر کاربری های نامناسب زمین های کشاورزی و ملی، استفاده از روان آب های سطحی، استفاده از آب سبز با هدف افزایش بهره وری در باغ های دیم، حفاظت از آب و خاک و اجرای عملیات آبخیزداری را عنوان کرد.

انتهای  پیام/ز

 

طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.