با توجه به اینکه در برخی از آیات قرآن‌کریم به موضوع سحر ساحران اشاره شده، بنابراین می‌توان گفت که از نظر اسلام، سحر و جادو یک خرافه نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت رضا(ع) می فرماید: هرگاه تو را سحر کردند، دست خود را تا برابر چهره‌ات بالا بیاور و بگو: «بسم‌الله العظیم، بسم‌الله العظیم، رب العرش العظیم»

جادو
این روزها شاید از برخی دوستان و آشنایان زیاد شنیده‌باشید که کارهایم گره‌خورده است. یکی می‌گوید دست به هر کاری می‌زنم نمی‌شود. دیگری مدت‌هاست که یک کار متناسب با شرایطش را پیدا نمی‌کند. دختر یا پسر جوانی هرچه مورد ازدواج برایش فراهم می‌شود نمی‌شود که نمی‌شود.


بیشتربخوانید:ریشه خرافه گرایی و رواج آن در بین مردم چیست؟


اما به‌راستی باید دید که آیا همه‌ی این‌ها در حالت عادی بوده و یا اتفاق و حادثه پنهانی پشت ماجرا قرار دارد؟
برای این‌که کاری در زندگی ما با موفقیت انجام بشود یا نه عوامل بسیاری وجود دارند که شمارش آن‌ها زمان زیادی را می‌طلبد. از ایجاد عوامل برکت‌زا در زندگی گرفته تا انجام آنچه که برکت و رحمت را از زندگی دور می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این امور کتاب‌هایی تاکنون تألیف شده‌اند که کمک شایانی را به بالا بردن کیفیت زندگی اسلامی مسلمانان داشته و دارند. کتاب‌هایی مانند مفاتیح‌الحیات، نهج‌الرسول و حلیه‌المتقین که هرکدام معدنی از معارف هستند که کاربرد زیادی را در زندگی امروز انسان دارند، اما در اینجا قرار است به یکی از عوامل جدی گرفتاری انسان‌ها بپردازیم؛ یعنی سِحر و جادو.

این روزها افراد زیادی هستند که تا به این کلمه می‌رسند درجا می‌گویند: خرافات است! پس ابتدا باید ببینیم که شرع مقدس اسلام آیا معتقد به خرافه بودن آن است و یا اصل وجود آن را در عالم قبول دارد؟

اول؛ در قرآن کریم سوره شعرا آیه 41 که پیرامون مواجهه حضرت موسی (ع) با ساحران است، قرآن به وجود جادوگران تصریح می‌کند که برای مقابله با حضرت موسی به دربار فرعون آمده‌اند.

در قرآن کریم سوره شعرا آیه 41 که پیرامون مواجهه حضرت موسی (ع) با ساحران است، قرآن به وجود جادوگران تصریح می‌کند

آنچه که مٌسَلَم است این است که قرآن کتابی عاری از هرگونه خطا و اشتباه است پس اگر از لفظ "ساحر" در این آیه استفاده کرده است یعنی اصل وجود داشتن سِحر و جادو را قبول داشته و به‌تبع آن، کسانی را که با استفاده از آن شیوه به مقابله با حضرت موسی آمده‌اند را ساحر یعنی جادو کننده نامیده است.

دوم؛ از رسول خدا (ص) درباره جادوگر سؤال شد حضرت فرمودند: «وقتی دو مرد عادل بیایند و علیه او (جادوگر) شهادت دهند، خونش مباح است». (1)

این یعنی پیامبر اسلام اصل وجود جادو و سِحر را قبول داشته‌اند پس حکم به مجازات جادوگر داده‌اند و اِلا اگر اصل وجود آن را منکر بودند پس دلیلی هم نداشت که به مجازات برای شخص خاطی حکم کنند.

عده‌ای قائل‌اند از زمان امیرالمؤمنین علی (ع) تمامی جادو و جادوگرها برای همیشه سفره‌شان جمع شده و دیگر اثری از آن‌ها پیدا نیست. اما برای اینکه این مسئله روشن شود به حدیث ذیل توجه کنید:

سوم؛ محمد بن عیسی می‌گوید: «از امام رضا (ع) درباره سِحر سؤال کردم. فرمودند: سِحر واقعیت دارد».(2) اینکه امام رضا (ع) پس از گذشت سالیان زیادی از زمان حیات مبارک حضرت علی (ع) همچنان معتقدند جادو و سحر وجود دارد، باعث می‌شود کسانی که قائل‌اند پس از حضرت علی (ع) دیگر جادویی در کار نیست حرفشان از اعتبار ساقط شود.

این سه دلیل ذکرشده برای اثبات اینکه این مسئله یعنی سحر و جادو هنوز هم وجود داشته و دارد کافی می‌باشد هرچند احادیث بسیارِ دیگری هم هستند که اصل وجود این حرام شرعی را پذیرفته‌اند و در مواردی هم راهکارهایی را برای دفع آن بیان نموده‌اند.

حالا شاید سؤال پیش بیاید که اصلاً چرا باید کسی دیگری را جادو کند؟
اینکه چرا کسی دیگری را جادو می‌کند تا مثلاً در زندگی زناشویی یا مسائل مالی او مشکلی را ایجاد کند می‌تواند عوامل مختلفی را داشته باشد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها حسادت است. حسادت آفتی است که روان شخص حسود را وحشیانه می‌جود. حسادت به موفقیت‌های دیگری، می‌تواند موجب آن شود که شخصی با استفاده از این عمل غیرانسانی زندگی دیگران را با مشکل مواجه سازد.

جادو یکی از بزرگ‌ترین گناهان کبیره در دین اسلام است. این گناه پشتوانه رذیلانه‌ای را در عاملانش دارد. جادو به گفته شرع مقدس به شِرک نزدیک است. و بزرگی گناه آن‌قدر زیاد است که همان‌طور که از پیامبر اسلام (ص) نقل کردیم اگر ثابت شود که کسی جادوگر باشد حکم او اعدام است.

پیامبر اسلام (ص) پیرامون حسادت می‌فرمایند: حسد نورزید؛ زیرا حسد ایمان را می‌خورد همان‌گونه که آتش هیزم را می‌خورد.(3) در این‌که کس دیگری را خودش و یا با کمک نفر سومی جادو کند در حرمت آن هیچ شکی وجود ندارد چراکه جادو یکی از بزرگ‌ترین گناهان کبیره در دین اسلام است. این گناه پشتوانه رذیلانه‌ای را در عاملانش دارد. جادو به گفته شرع مقدس به شِرک نزدیک است. (4) و بزرگی گناه آن‌قدر زیاد است که همان‌طور که از پیامبر اسلام (ص) نقل کردیم اگر ثابت شود که کسی جادوگر باشد حکم او اعدام است.

همین‌طور نبی مکرم (ص) می‌فرمایند: «سه نفرند که وارد بهشت نمی‌شوند: شراب‌خوار، جادوگر و قطع‌کننده پیوند خویشاوندی». (5)

با تمامی مطالبی که ذکر شد این بدان معنا نیست که هر گره‌ای که در زندگی‌مان ایجاد شود سریع گمان به جادو شدن خود ببریم. گاهی اوقات اعمال و رفتار ما باعث ایجاد موانع و مشکلاتی در زندگی‌مان می‌شوند. گاهی هم مصلحت خداوند آن است که آن خواسته شخص انجام نشود و یا این‌که فعلاً زمان آن فرانرسیده است.

حالا سؤالی که مطرح می‌شود این است که چه باید کرد؟
در روایات مختلفی از معصومین علیهم‌السلام بعضاً راهکارهایی ارائه‌شده است. ازجمله آن‌که امام رضا (ع) درباره رفع سحر می‌فرمایند: هرگاه تو را سحر کردند، دست خود را تا برابر چهره‌ات بالا بیاور و بگو: «بسم‌الله العظیم، بسم‌الله العظیم، رب العرش العظیم»(6)

هرگاه تو را سحر کردند، دست خود را تا برابر چهره‌ات بالا بیاور و بگو: «بسم‌الله العظیم، بسم‌الله العظیم، رب العرش العظیم»

هم‌چنین برای برطرف کردن آن می‌توان به فردی حاذق و مسلط مراجعه نمود که هدفش صرفاً گرفتن مبلغی بیشتر و بیشتر نباشد و نخواهد به هر بهانه‌ای طلب مُزد کند. این مهم است که او دانش لازم و جامع را داشته باشد تا مبادا کاری کند که گره دیگری بر مشکلات قبلی افزوده شود.

و در نهایت اینکه کسی که جادو می‌کند به‌غیر از حق‌الناسی که بر گردن او می‌آید، خشم خداوند را نیز برمی‌انگیزاند و چنین شخصی دچار عوارض دهشتناک فراوانی خواهد شد که معلوم نیست هیچ‌گاه قابل جبران باشند و شاید او را برای همیشه به نابودی بکشانند.

پی نوشت:
1. تهذیب الاحکام جلد 6 صفحه 283
2.مکارم الاخلاق صفحه 413، نهج الرضا صفحه 244
3.قرب الاسناد صفحه 29 حدیث 94
4.الکافی جلد 7 صفحه 260
5.نهج الرسول صفحه 160
6.بحارالانوار جلد 92 صفحه

منبع: تبیان

انتهای پیام/

/آیا سحر و جادو وجود دارد؟/ اگر مرا سحر کردند چه کنم؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
سیدمحمدحسینی
۰۸:۳۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
سحروجادوواقعیت داره یان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر جادو واقعیه ،چون که در قرآن هم ذکر شده پس در قرآن و حدیث های بسیار ذکر شده که هیچ امری بدون اذن پروردگار اتفاق نمیافته حتی برگی از درخت بدون اذن و اجازه خدا نمی‌افتد . نتیجه پس چطور خدایی که برگ درخت بدون اذن ش نمی‌افتد جادو افراد کثیفی مثل جادوگر رو اجازه میده اتفاق بیفته اونم روی سر یه بدبخت بیچاره؟! تناقض بسیار است
Afghanistan
ناشناس
۱۳:۴۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
برای ازبین بردن جادو وباطل کردن چه باید کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
پبمان
۱۵:۴۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوستان راستش من جادوگرم مثلا یه چیزی شما تا فردا حتما رمین میخورید مطمانم و اگه کسی آموزش خاست میتونم اکسیر طلسم که جادوگرتون میکنه رو بدم همینجا ۵بار عدد ۷رو بفرستیر
Iran (Islamic Republic of)
مهر
۰۸:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
و با این وجود ایا جادو قدرت خدا را زیر سوال نمیبرد چرا خدا اجازه میدهد انسانی باعث ناکامی و رنج انسان بی گناهی شود
Iran (Islamic Republic of)
گلدن.مرادی
۲۳:۴۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
منم‌. زنداداشم جادوگره من هرخاستگاری میادبرام ردش میکنن باورتون میشه تازه جالبترش اینه ک برادرم هم کمکش میکنه
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۷:۴۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام آیا با جادو می‌شود افکار کسی رو عوض کرد
Iran (Islamic Republic of)
ریما
۰۵:۳۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
هست من با چشمای خودم دیدم عمه هام چیکار کردن و اخرم عموی دربه درم مرد و بچه هاش یتیم شدن .واقعا دیدم.حالاهم انگار برای زندگیه خودم کردن حالا کی هست که ادم بهش اعتماد کنه و باطل کنه کسی رو میشناسید؟توی تهران یا اصفهان ؟توروخدا کمک کنید یه ادم مطمئن
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۳:۵۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سحر و جادو تنها شاخه ایی از علوم خفیه ست و علوم پنجگانه ،، کل دنیا و آفرینش بر پایه اسرار و علوم و رمز و رموزی هست که سحر و جادو اندک علومی برگرفته ازعلوم پنجگانه ست . وقتی حضرت سلیمان در برابر ساحران ناچار می مونه و نزدیک به شکست خداوند از گنجینه های الهی انگشتری رو توسط حضرت جبرئیل به ایشان می رساند که آنحضرت بوسیله تنها یک انگشتر حاکم کل زمین میشه و همه فرمانبردارش . پس در آن انگشتر اسرار و رموزی بود که برخی اعتقاد دارن نام اعظم خدا بوده . کل آسمانها و زمین و پیچیده ترین مخدوق یعنی زمان بوسیله اسرار و علوم و رموزی بهم وصل هستن که سحر و جادو قسمتی از آنست ، کتابی مثل کتاب العزیف عبدالله حضرت یکی از کامل ترین کتابهایی در مورد سحر و جادو بود که کلید رمزگشایی خیلی از اسرار و رمزها بود و دانستن سحر و جادو هرگز گناه نیست بلکه استفاده نامشروع و نادرست از آنها گناه کبیره ست ، مثلا شیخ بهایی با اون فضیلت و کراماتش یکی از عالمان علوم غریبه بود و کتاب مرجان جادویش رو خواندم که کتابی بسیار عالی بوده و هست و یا اسرار قاسمی ، و کتابهای دیگه ایی رو خوندم که عالی بودن که اینجا اشاره به دو مورد کافیست دانستن سحر و جادو و یا علوم غریبه یا خفیه گناه نیست بلکه استفاده نادرست گناهه .. و سحر و جادو فقط در مسیر گناه نیست بلکه برای اعجائب دیدن و بینشی ماورایی و درک زیاد از دنیا به کار میاد . سوره ی حشر رو با آب زعفران مرغوب بنویس در ساعت معینی از ماه و زیر نور مهتاب و در آبی پاک حل کن و در روز معیّن با آن آب بر روی خاکی مباه قبل از صبح صادق غسل کن و بر ساحلی بنشین در موقع طلوع آعتاب ببین چه اعجائبی می بینی از خلقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۷ دی ۱۴۰۰
جادو توی درون ما هست و وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۱:۱۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سلام ببخشید دوستان به نظرتون اگه دم درما دعا ریخته باشن یا تو خونمون اورده باشن اگه خونمون رو عوض بکنم اثر دعا باطل میشه لطفا اگه کسی میدونه جواب بده ممنون
Netherlands
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
واقعا که جادو
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۴۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
عزیزان همه چیز دراین دنیا وجود داره واینکه اون آدمای بدبخت ضعیف نفس حریص چشم تنگ میرن دنباله این کارها واینکه درست آسیب میرسونن ودر آخر خدا جوابتونو میده نمیزاره بی جواب بمونه همیشه گفتن چاه نکن بهر کسی اول خودت بدن کسی من شخصا بلا سرم زیاد اومده بیشتر از سمت فامیل و بیشتر از سمت همسر زن وخانوادش و بازم بگم بیشتر دعا نویسها مشتریاشون خانوم هستن علتش چیه بازم میگم خدا نگذره ازاونیکه مینوسه ومیگیره لعنت خدا به هر دوتاشون.
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۰۱:۱۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۰
سرآخرش که چی حالا طرف بدبخت بشه چه نفعی به دیگران داره.ما مغازه داشتیم خیلی وقتا جلو در مغازه کثیف بود مثل اینکه روغن بریزند و خاکی بود مشتریا کم شد وسایل مغازه خراب میشد و...یه صبح که مغازه باز کردم بند وسط چهارقل پاره شده بود دوقل به دیوار بود دوقل رو زمین.خیلی طول نکشید ورشکست شدم بعضیا میگفتن این کثیفی احتمالا دعا بوده پاشیدن جلو در مغازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
میگم مردم مریض برای مردم سحر درست میکنن من دیدم که میگم وجود داره که میگم من وقتی کوچیک بودم میگم این مزخرفات چی هستید سحر ولی تا برام پیش اومد اونجاست که باور کردم سحر وجود داره!.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
داره هرکی میگه جادویاطلسم نیست اشتباه میکن ای مردم هست هست هست به خداجادوهست طلسم هست مگه زمان حضرت سلیمان ندیدی که زن سلیمان راازراه دورکشت
Iran (Islamic Republic of)
۰۰۰
۲۱:۳۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
یعنی مثلا میتونیم بگیم جسم معلق شو؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
داره هرکی میگه جادویاطلسم نیست اشتباه میکن ای مردم هست هست هست به خداجادوهست طلسم هست مگه زمان حضرت سلیمان ندیدی که زن سلیمان راازراه دورکشت
Iran (Islamic Republic of)
گم نام
۰۱:۱۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
اگر جادور رو باور کنید وجود داره واگر باورش نداشته باشید خیر، سحر و جادو دقیقا همون باورهای ذهنی اشتباست که اگر داشته باشید میتونه زندگیتونو آسیب بزنه، بجای این داستلن ها اب پر لیوان رو ببینید و شکرگذار باشید
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۲:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
باسلام داداشم جادوشده قبول نمیخونه بره باطل کن میگه سحر وجودنداره حتی موهای سرش کم شدن الان هم ۲۹ سالشه لطفا کمکم کنیدچه کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمدصفر فعلی
۱۵:۰۱ ۱۴ دی ۱۳۹۹
ازمن بپرسید رایگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
من7ساله ازدواج کردم تواین 7سال همش بدبختی بدشانسی اوردم زندگیم رابطم باشوهرم خرابه زرر زیان میکنیم خلاصه شدیم دوتایخ کنار هم تازه فهمیدم ک سحرجن شدم باید چکارکنم
Germany
نازی
۱۶:۳۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
منم جادو‌شدو ب مدت ۷ سال کله زندگیم بسته شد
Iran (Islamic Republic of)
ماریا
۱۹:۳۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
من واقن میگم جادو ووجود داره ولی من میخام جادو داشتباشم☺☺☺☺☺
Iran (Islamic Republic of)
Tayebeh
۰۹:۳۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
وجود داره. چون برام پیش اومده ولی خدا لعنتشون کنه ایشالا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۵۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
چطوره میشه توضیح بدید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
کوتاه و مفید بود متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
یعنی قدرت انسانها از خدا بالاتره؟که‌میتونن با دعا سرنوشت خودشون و دیگرانو عوض کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
صبحان
۰۴:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
روش باطل کردن جادو اینه که سه دفعه بگویید: استخیر بالله بدون کم و زیاد البته اگر با وضو بگوید شخص بهتر است هر جادو و سحری را باطل و عکس می کند اگر حتی شخصی سحری یا جادویی داشته باشد آن فرد زشت میشود و دچار بحران میگردد .
Iran (Islamic Republic of)
حوراء
۱۰:۳۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
آره وجود داره ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
جادو و سحر وجود دارد من مطمئنم چون دیدم
Iran (Islamic Republic of)
پرنگ
۱۷:۰۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
واقعا چی دیدی واقعا جادو بود؟خیالاتی شدی
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۲۱:۵۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
نمدونم
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
به نظرم در عالم قوانینی وجود دارد و افرادی هستند که با شناخت این قوانین برای دیگران گرفتاری درست می کنند..
یکی از راه‌هایی که می‌تواند مانع مکر و حیله دیگران شود این است که پیش هر کس و ناکسی اسرارتان را بازگو نکنید و از درد دل کردن بپرهیزید (مراقبت از حریم خصوصی)....
Iran (Islamic Republic of)
آیلار
۱۱:۰۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خلاصه وجود دارد یا نه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سلنا
۱۴:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
توی اتاقم داشتم داستان میخواندم به آخر کتاب رسیدم دیدم یه نفر داره مینویسه طلسم نشدی
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۴۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
یکی یه راهی نشون من بده لطفا
Iran (Islamic Republic of)
Amirali
۱۲:۱۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
الهی به حق امام رضا ع این کلمه نابود بشه ،، الهی این جادوگرا به حق این روز های ماه مبارک رمضان ریشکن بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سحر جادو وجود دارد من دیدم که میگم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۰۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه هر کسی که برای دیگران آرزوی شر میکنه ... زندگی و رویا هام نابود شد از دست فامیلامون ....... خرافه نیست
United States of America
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
ازپیشنهاتان ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۲:۴۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام.خدمت همه شما عزیزان.هیچ وقت به سحر و جادو توجه نکنید
ولی همیشه از حسود و حاسد بترسید که همه اینها بخاطره حسادت است که از سوی حسود برایتان پیش می آید.تنها را درمان این است که اول .نماز اول وقت دوم .قرائت سوره حمد توحید فلق ناس و آیة الکرسی .سوم وان یکاد ،،،اگر این کارها را انجام دهید همه حسودان و حاسدان نابود میگردنند .التماس دعا خدا نگهدارتان
Iran (Islamic Republic of)
سیده
۰۳:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
برام دعاکنیدتوروخدا
Iran (Islamic Republic of)
و
۰۱:۴۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
والا وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۵۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
همیطور که ازقدیم گفتن نفرین نه دانگه شش دانگش به نفرین کننده میرسه وفقط سه دانگش به شخص سوم میرسه جادو هم همینطوره
Canada
محمدعلی
۱۸:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
چطوری و چه راهی جادوگر میشه
Iran (Islamic Republic of)
آلیا فرناندز
۱۷:۲۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
من اصلا اعتقاد ندارم چون میدونم دورغه اینا اون خدایی که اون بالاست قدرتمند تره پس به این‌چیزا اعتماد نکنید اگه قرار بود جادو و از این چیزا باشه خدا مشخص میکرد که مثلا این نفر جادو گره و میتونه مشکلاتتون رو حل کنه در ضمن مگه حضرت یوسف یه جادوگر بود نه اون خدا بهش قدرت داده بود پس خودتون رو در گیر این چیزای علکی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ویچر
۱۷:۴۱ ۲۷ تير ۱۳۹۸
چرا وجود داره. منتهی کسی که به خدا ایمان داره سراغش نمیاد چون خدا هست ولی کسی که به خدا ایمان نداره خدا هم اون رو ول کرده و در اثر هر چیزی میتونه قرار بگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۲ ۱۲ تير ۱۳۹۸
سحروجود داره . زندگیه مارو داغون کردن ...کسایی هم ک باورندارن سرشون نیومده
Iran (Islamic Republic of)
بنده
۱۷:۴۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
هم سحرو جادو وجود داره هم دعا نویسی اثر داره ولی خدایی خیلی زشته که یه عده میان از بدبختی مردم نوندونی درست میکنن برای خودشون خب داداش برو یه نجاری و آهنگری هم یاد بگیر کنارش انجام بده و بیخود پول نگیر از مردم برای حل مشکلاتشون.
دیشب رفتم پی وی یه دعا نویسی میگم داداش مشکلم فلان و فلان و فلان بعد برکشته میگه ۵۰ تومن میگیرم بررسی کنم علت مشکلاتت چیه!!! خب مرد حساب خودم دارم میگم مشکلم اینه تو ۵۰ تومان میخوای بگیری که فوقش بگی طلسمت فلان نوعه و مشکلت اینه؟خب منم میدونم اینو دیگه ۵۰ واسه چی میخوای؟
United States of America
عباس
۲۰:۴۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
داداش جادوگریاهمون دعا نویس ها ازگذشته ها فقط میتونن بگن اونم خودطرف میدونه ازاینده سرسوزن اطلاع ندارن ونمیتونند داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
موسسه اسم اعظم
۲۱:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
آیت الله بهجت می فرمایند: «برای جلوگیری از چشم زخم یا باطل شدن سحر همراه داشتن حرز امام جواد (ع) مفید است. (گوهرهای حکیمانه ص13)
Iran (Islamic Republic of)
سارينا
۲۰:۳۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
من و دوستانم چند وقتي هست كه با اين موضوع درگيريم . راستش ما چند باري سعي كرديم از طريق كتاب ها چيز هايي بفهميم ، و خب چيز هايي هم گيرمان آمد !
من براي تحقيق بيشتر از اين نوشته ها عكس گرفتم و آن ها را در جايي بخصوص توي گالري پنهان كردم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۷
خب اگه کسی به دیگری حسد میورزه چگونه میتونه کاری کنه که زندگی دیگری رو خراب کنه اصل موضوع اینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
هم ساحر انسی وجود داره و هم ساحر جن
ب اینصورت ک
سحر اسود یا سیاه وجود داره ک طی ارتباط و با نیروهای شر شیطانی ب قصد آزار رساندن ب شخصی این اعمال انجام میگیره و انواعی داره مثه سحر مرض سحر جنون و عقم و سحر فقر ووو
و همچنین سحر سفید هستش ک یه سری اعمال انجام میگره ک نتیجه اش خیر باشه مانند رد رد مطلقه
یا جلب دوست
یا مطیع کردن همسر سرکشوووو ک
کمتر خطر داره
همه ی این اعمال در رابطه با عالم و جنو ارواح صورت میگیره حالا جدا از اینکه این ارواح خیر هستن یا شر، الله اعلم
در کل باید پناه برد بخدا از شر هر سحرو ساحری
و ان شاء الله خداوند ب کسایی ک قربانی سحر حسد و تسلیطو تماس های شیطانی( مس)شده اند توفیق شفاعت و خلاصی بده
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۰:۴۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
جادو وجود داره .خودمن جز آدمایی بودم که اصلا به این جور چیزها اعتقاد نداشتم و میگفتم خرافات. ولی از زمانی که خونمون تبدیل به جهنم شد دیگه به جایی رسیده بودیم که میخواستیم جدا بشیم همسرم به جون من و حتی دخترمون تشنه بود .یه روز به پیشنهاد یکی از دوستان به زور به پیش به دعا نویس رفتیم بارم میگفتم این فرد کلاهبرداره میخواهد پولمونه بالا بکشه که بالاخره راضی شدم و به این فرد مراجعه کردم .آون خانم گفت یه خانم دیگه جادو مون کرده تا همسرم از من و دختر متنفر بشه تا ما از هم جدابشیم تا جا واسه خودش باز شه.خلاصه با بی میلی کارهایی رو که گفته بود رو انجام دادم و آون خانوم گفت طلسمو شکسته.باور کنید فردا آون روز همه چی عوض شد والان سر خونه زندگیمم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
بنا بر روایات جادوگر را خدا آفریده پس هدفی و ماموریت داشته است حالا همان خلق شده ضرر می زند پس خداوند چرا آفریده است؟بنده معتقدم هیچ چیز در دنیا ذره ای بی حکمت و تصادفی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
الفلق
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍ ﻛﻪ ﺭﺣﻤﺘﺶ ﺑﻲ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻲ ﺍﺵ ﻫﻤﻴﺸﮕﻲ.
قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ
ﺑﮕﻮ : ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺳﭙﻴﺪﻩ ﺩم ﭘﻨﺎﻩ ﻣﻰ ﺑﺮم ،(١)
مِن شَرِّ مَا خَلَقَ
ﺍﺯ ﺯﻳﺎﻥ ﻣﺨﻠﻮﻗﺎﺗﻲ ﻛﻪ [ ﺑﺎ ﺍﻧﺤﺮﺍﻓﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﺍﻟﻬﻲ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ] ﺿﺮﺭ ﻣﻰ ﺭﺳﺎﻧﻨﺪ ،(٢)
وَمِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ
ﻭ ﺍﺯ ﺯﻳﺎﻥ ﺷﺐ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﺍﺵ ﺩﺭﺁﻳﺪ [ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺗﺎﺭﻳﻜﻲ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺣﻴﻮﺍﻧﺎﺕ ﻣﻮﺫﻱ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻓﺎﺳﻖ ﻭ ﻓﺎﺟﺮ ﺑﺮﺍﻱ ﺿﺮﺑﻪ ﺯﺩﻥ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﻛﻤﻴﻦ ﺍﻧﺪ ](٣)
وَمِن شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ
ﻭ ﺍﺯ ﺯﻳﺎﻥ ﺯﻧﺎﻥ ﺩﻣﻨﺪﻩ [ ﻛﻪ ﺍﻓﺴﻮﻥ ﻭ ﺟﺎﺩﻭ ] ﺩﺭ ﮔﺮﻩ ﻫﺎ [ ﻣﻰ ﺩﻣﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺷﻴﻄﺎﻧﻲ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻓﺮﺩ ، ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺧﺴﺎﺭﺕ ﺑﻪ ﺑﺎﺭ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻧﺪ ](٤)
وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ
ﻭ ﺍﺯ ﺯﻳﺎﻥ ﺣﺴﻮﺩ ، ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺣﺴﺪ ﻣﻰ ﻭﺭﺯﺩ .(٥)
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۰۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
همه ما باید بدونیم که سحر وجود داره ولی ساحر نه ، کسانی که ادعا میکنند سحر بلدند باور نکنید ، کلاهبردار هستند ، چون اغلب ساحران در سده های گذشته از بین رفتن .در هزاره گذشته تا کنون بیشتر دعا و دعا نویسی مطرحه که اونهم اغلب موارد کلاهبرداری هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
به نظر من هر كس ارتباطش با خدا و ١٤ معصوم و قران نزديك باشد. سحر و جادو چندان تاثيري در ان ندارد اگر هم اثري داشت با دعاي مختصري خيلي زود برطرف و خنثي ميشه. چهار قل و ايت الكرسي هم خيلي مؤثر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۲:۳۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
سلام. ممنون از مطالب مفیدتون.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۲:۰۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
به نظر من بیشتر حسودان زندگی خراب میکنن کاری به سرت میدن اصلا احتیاجی به جادو نیست کسی به زندگی مردم چنگ بزنه بدون دلیل و منطق اون از جادوگر بدتره بعضیا کلا فکر میکنن هر طورشون میشه کاره جادو وسحره در حالی با منطق بشین فکر کن ببین چی زندگیتو خراب کرده یا کی خداوند به همه عقل فهم داده راه زندگیتو خودت انتخاب کن پس دوران حضرت علی که از دست مردم جاهل و نادان به چاه میرفت که مردم شهر خواستند حضرت از چاه بیرون بیاد کاری نتونستن بکنن غیر از انکه یک دیوانه ای بر چاه نشست حرف زد انقدر که حضرت خسته شد از چاه بیرون آمد یعنی منظورم اون دوره هم دست کمی با الان نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
سحر خرافه نیست. چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
متن را دوباره بخوانید تا متوجه شوید‌
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۰۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
چون علمی است که فراتر قوانین جهان مادی عمل میکند. ساحران از گذشته های دور تا به الان وجود داشته اند. هنوز هم در قبایل آفریقایی سحر و جادو مرسوم است.
Iran (Islamic Republic of)
رایا
۱۸:۴۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
چرا نداره سحری در کار نیست