استاندار زنجان با بیان اینکه مجموعه تاریخی بازار زنجان از سرمایه های ملی و ثروت فرهنگی استان است گفت: طرح گازرسانی به بازار باید با رعایت تمامی نکات ایمنی باشد.

مجموعه تاریخی بازار زنجان از سرمایه های ملی و ثروت فرهنگی استان استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مجموعه تاریخی بازار زنجان یکی از سرمایه‌های ملی و ثروت فرهنگی استان محسوب می‌شود که نباید با سهل‌انگاری، بی تدبیری و مماشات در معرض آسیب قرار گیرد.

وی افزود:درصورت گازرسانی به بازار تاریخی زنجان باید مسئولیت جلوگیری از آتش‌سوزی و حریق ناشی از گاز را بازاریان بر عهده بگیرند.

درویش امیری ادامه داد:اکنون که بازاریان خواستار گازرسانی به مجموعه تاریخی بازار هستند، پس از آنکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با مشاهده طرح گازرسانی، حفظ منظر عمومی بنای تاریخی بازار و رعایت زیبایی‌های بصری آن را بر عهده گرفت، با اجرای طرح گازرسانی موافقت می‌شود.

استاندار زنجان گفت:اجرای طرح گازرسانی به بازار تنها با رعایت تمامی اصول فنی و همه نکات ایمنی امکان‌پذیر است.

درویش امیری ادامه داد:طراحی پروژه گازرسانی به بازار با نظارت مستقیم سازمان نظام مهندسی انجام می‌شود و پس از تامین شیر‌ها و ملزومات پیش‌بینی شده از سوی شهرداری زنجان، مسئولیت مراقبت و اطفاء حریق ناشی از گاز نیز بر عهده خودِ بازاریان و آتش‌نشانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام بازار در کنار گازرسانی به این مجموعه باید مرمت شود افزود:بقیه اقدامات مرمت بازار بر اساس زمان بندی و با تعیین وظایف و مسئولیت‌های هریک از دستگاه‌های اجرایی باید انجام پذیرد.

مقام عالی استان تصریح کرد:عدم رسیدگی به یکی از طولانی‌ترین و فعال‌ترین بازار‌های سرپوشیده ایران که در استان زنجان واقع شده است موجب سرافکندگی است لذا باید نسبت به مرمت و بهسازی معماری محوطه داخلی بازار و گازرسانی به این مجموعه با حفظ قدمت و منظر عمومی آن اهتمام جدی داشت.

درویش امیری با بیان اینکه بازار تاریخی زنجان یکی از مراکز مهم هویتی استان زنجان است گفت:هم دولت و هم تمامی شهروندان باید تلاش کنند تا هویت فرهنگی و تاریخی بازار سرپوشیده زنجان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه بازار به منزله خانه دوم بازاریان است که بیشترین ساعات عمر و بیداری خود را در آن می‌گذرانند خاطر نشان کرد:باید بازاریان و مردم نیز در حفاظت از مجموعه تاریخی بازار کوشا باشند.
 
انتهای پیام/ن
 

طرح گازرسانی به بازار باید با رعایت تمامی نکات ایمنی باشد

برچسب ها: گاز ، اماکن تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.