در پی سقوط یک فروند جنگنده پیشرفته اف-۳۵ آمریکا برای اولین بار، ارتش این کشور پرواز تمامی این نوع جنگنده‌ها را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، در پی سقوط یک فروند جنگنده پیشرفته اف-۳۵ آمریکا در اواخر ماه میلادی گذشته، ارتش این کشور پرواز تمامی این نوع جنگنده‌های رادارگریز را ممنوع اعلام کرد.

این دستور مدتی پس  از آن صادر شده که یک فروند جنگنده فوق‌پیشرفته اف-۳۵ در ایالت کارولینای جنوبی سقوط کرد.

این حادثه نخستین سقوط جنگنده‌های پنهان‌کار اف-۳۵ به شمار می‌رود که نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار قیمت دارد.

 این ممنوعیت بیش از ۲۰۰ جنگنده اف-۳۵ را شامل خواهد شد که در خلال آن، این هواپیماها مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

مارکوس ویسگربر، خبرنگار دیفنس وان در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: همه جنگنده‌های اف ۳۵ طی بیست و چهار تا چهل و هشت ساعت آینده مورد بازرسی قرار می‌گیرند. اگر لوله سوخت موتور این جنگنده‌ها در شرایط خوبی باشد آن‌ها به پرواز باز می‌گردند. این اقدام در پی سقوط جنگنده اف ۳۵ در حومه بیوفورت در کارولینای جنوبی در بیست و هشتم سپتامبر صورت گرفته است. اداره حوادث هواپیمایی در حال ادامه تحقیقات خود بر روی این حادثه است و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

تزاهی هانگبی، وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی و عضو ناظر کابینه امنیتی این رژیم اوایل اکتبر با افتخار از در اختیار داشتن این جنگنده‌های آمریکایی گفته بود:" شما می‌دانید ما جنگنده‌های رادار گریز داریم که بهترین نوع جنگنده در جهان است. این جنگنده‌ها قابل شناسایی نیستند. "

انتهای پیام/

تعلیق پرواز جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکا به دلیل نقص فنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار