تحقق بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال از بودجه شهرداری‌های فارس

مدیرکل دفتر شهری و امور شورا‌های استانداری فارس گفت: ۱۵ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال از بودجه سال ۹۷ شهرداری‌های این استان تا امروز محقق شده است.

تحقق بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال از بودجه شهرداری‌های فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی نقی لقمانی مدیرکل دفتر شهری و امور شورا‌های استانداری فارس در همایش شهرداران استان فارس در شیراز، بودجه سال ۹۶ شهرداری‌های استان را ۳۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بودجه امسال شهرداری‌های این استان کمی بیش از بودجه سال گذشته است.

وی ادامه داد: سال ۹۶ از مجموع بودجه ۳۹ هزار میلیارد ریالی شهرداری‌های استان فارس افزون بر ۳۲ هزار میلیارد ریال محقق شد.

لقمانی بیان کرد: ۷۰ درصد از جمعیت فارس در شهر‌های این استان ساکن هستند و در حقیقت بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در ۱۰۷ شهر مصوب این استان سکونت دارند.

وی افزود: بیشترین جمعیت شهری فارس مربوط به کلانشهر شیراز با یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر است که این جمعیت ۱۰ برابر بیش از جمعیت شهر دوم استان است که این خود بیانگر وجود خلاء‌ها و مشکلاتی است.

مدیر کل دفتر شهری و امور شورا‌های استانداری فارس اظهار کرد: ۸۰ درصد شهر‌های استان دارای جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر هستند و فقط چهار شهر استان بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی، در مورد ساختار سازمانی شهرداری‌های استان هم گفت: هم اینک هفت هزار و ۶۴۰ پست مصوب در چارت شهرداری‌های ما موجود است که ۲ هزار و ۷۴۹ نفر به صورت رسمی و پیمانی در این مجموعه‌ها مشغول به کار هستند.

لقمانی گفت: همچنین ۱۱ هزار و ۴۳ نفر نیز از نیرو‌های بخش خدمات پیمانکاری در شهرداری‌های استان مشغول به کار هستند.

او افزود: در مجموع چهار هزار و ۶۵۲ پست بلاتصدی و بلاتکلیف در شهرداری‌های استان وجود دارد که این تعداد ۶۰ درصد پست‌های شهرداری‌ها را شامل می‌شود.

لقمانی، در مورد چالش‌های فرا روی شهرداری‌ها هم گفت: تناسب نداشتن حقوق و دستمزد شهرداران با وظایف، ماموریت‌ها و مسئولیت ها، لغو مستمر عوارض مصوب شهرداری‌ها از سوی دیوان عدالت اداری، عدم تعیین تکلیف لایحه مدیریت واحد شهری و طولانی شدن روند تصویب لایجه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از جمله این چالش هاست.

وی بیان کرد: در کنار وجود چالش‌های موجود، پیشنهاد‌هایی نیز مطرح می‌شود که از جمله می‌توان به اصلاح شرایط احراز تصدی سمت شهردار و آیین نامه تعیین دستورالعمل حقوق شهرداران، ایجاد معاونت حقوقی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با هدف دفاع موجه و موثر در مراجع نظارتی و محاکم قضایی به ویژه در دیوان عدالت اداری اشاره کرد.

لقمانی ادامه داد: همچنین تربیت نیرو‌های دانشگاهی کارآمد و متخصص از میان نخبگان برای مدیریت امور شهری، ساماندهی نیرو‌های بلاتکلیف موجود در شهرداری ها، تفویض اختیارات متمرکز در شورای عالی معماری و شهرسازی به استان‌ها و ارتقای جایگاه معاونت هماهنگی امور عمرانی استان‌ها در شورا‌های تصمیم گیر و تصمیم ساز استان، شمار دیگری از این پیشنهادهاست.
انتهای پیام/ر

همایش شهرداران استان فارس در شیراز

برچسب ها: شهرداری ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار