ملک زاده گفت: اکنون ۳۴۰ دارو در داخل کشور ساخته می‌شود و برای ساخت ۶ مرکز ژن درمانی برنامه‌هایی تدوین شده است.

تولید ۳۴۰ محصول دارویی در کشور / ساخت ۶ مرکز ژن درمانی در دستور کار استبه گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در هشتمین نشست کارشناسی انجمن های علمی گروه های پزشکی ایران که عصر امروز که در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد، با اشاره به میزان تولیدات علمی کشور اظهار کرد: درسالهای گذشته تولیدات علمی به کمک توسعه آموزش عالی رشد خوبی داشته است و موفق به کسب رتبه اول در منطقه و در بین کشورهای اسلامی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در میان ۲۰ کشور دنیا رتبه ۱۵ تولید علم را داریم گفت: کشورمان از نظر تعداد دانشگاه ها در وضعبت خوبی به سر می برد؛ قرار بود ۳ درصد ناخالص ملی صرف پژوهش شود اما متاسفانه تنها سه دهم درصد صرف این کار شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درباره فعالیت این وزارتخانه برای تولید علم بیان کرد :وزارت بهداشت ۳۰ درصد از تولید علم کشور را برعهده دارد و موفق به افزایش شاخص های کیفی شده‌ایم.

ملک زاده با اشاره فعالیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: ۳۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند و ۱۰۰ مورد آن در حوزه پزشکی فعالیت دارند انتها موفق به تولید ۳۴۰ محصول دارویی در داخل کشور شده‌اند.

وی درباره برنامه های وزارت بهداشت اظهار کرد : یکی از برنامه‌ها واگذاری ازمون های بورد به انجمن های پزشکی است .

همکاری وزارت بهداشت و صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه بسیاری از شرکت های پزشکی سرمایه گذاری بزرگی درسلامت دیجیتال کرده‌اند ، گفت: هر شرکت دانش بنیانی که انجمن تشکیل دهد وزارت بهداشت از آن حمایت می کند و با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی به آنها کمک می‌کنیم .

ملک زاده درباره ژن تراپی اظهار کرد : یکی از مسائل مهم امروزه در دنبای پزشکی توجه به ژن تراپی است و متخصصان پزشکی از سال ۲۰۱۵ به موفقیت های خوبی در این رشته دست یافته است و برخی از بیماری‌ها همچون هموفیلی به کمک ژن درمانی قابل معالجه هستند.

ساخت مرکز ژن درمانی در بیمارستان شریعتی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه امکانات و نیروی انسانی خوبی در زمینه ژن درمانی در کشور وجود دارد گفت : ساخت مرکز ژن درمانی کامل نیازمند ۵۰ میلیارد تومان پول است و درحال حاضر کار ساخت شش مرکز ژن درمانی از جمله بیمارستان شریعتی مد نظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار