مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران گفت: ۲۰۰ کارگر در استان زیر پوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران با بیان اینکه اجرای این طرح زیر پوشش قرار دادن روستاییانی است که فاقد پوشش تامین اجتماعی هستند تا در این صورت بتوانند پس از پرداخت مستمری و رسیدن به ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه و ۶۵ سال سن می‌توانند همانند بازنشسته عادی مستمری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد روستاییان استان مازندران زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان و روستایی نیستند، افزود: جامعه هدف روستایی در مازندران ۴۵۰ هزار خانوار است که تا به حال ۸۰ هزار نفر عضو شدند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در مازندران ۵۰ شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر وجود دارد که می‌توانند عضو این بیمه شوند، ادامه داد: بزرگترین دغدغه فعلی ما آگاهی نداشتن مردم و روستاییان نسبت به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران با بیان اینکه نباید بیمه چیزی باشد که در انتها به ان فکر کرد، گفت: در طی سال ۲۰۰ برنامه تلویزیونی پخش و ۳ میلیون کاتالوگ در استان توزیع شد.

وی افزود: ۱۰ هزار و ششصد روستایی در آمل تحت پوشش بیمه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند

ابراهیمی گفت: از ۴۰ هزار خانوار روستایی در امل که فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند بیش از ۱۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند.

وی افزود:  ۷۲ درصد جمعیت روستایی در امل فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند که با تشکیل جلسات در شهرستان و هماهنگی با ادارات به دنبال پوشش مابقی این جمعیت هستیم.

انتهای پیام/آ

حمایت بیمه اجتماعی روستاییان از کارگران مازندرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.