شهردار اراک از هزینه ۷۷۰ ریال برای هرکیلو زباله خبرداد.

تاجران شهردار اراک در حاشیه همایش آموزشی تشویقی سازمان مدیریت پسماند شهر اراک درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  گفت: برای حمل هرکیلوگرم زباله خشک ۷۷۰ ریال هزینه می‌شود که در مقیاس بزرگ رقمی قابل توجه است و بر دوش شهر تحمیل می‌شود.

تاجران با اشاره به اینکه پسماند خشک شامل مقوا و کاغذ، پلاستیک، شیشه، فلزات، منسوجات، چوب خشک، نان خشک و... است افزود: نظر به حجیم بودن زباله‌های خشک، خودرو‌های حامل در هر نوبت تنها قادر به جابجایی حداکثر ۱۰تن پسماند خشک می‌باشند

وی بابیان اینکه روزانه حدود ۳۵۰تن زباله در کلانشهر اراک تولید می‌شود و۳۰درصد از این میزان زباله تولیدی را پسماند خشک و مابقی را پسماند‌تر تشکیل می‌دهد اضافه کرد: میزان پسماند‌های‌تر حمل شده در هر نوبت توسط یک خودروی ویژه حمل ۲۵تن است.

شهردار اراک ادامه داد: اگر تفکیک زباله های‌تر و خشک از مبداء صورت گیرد هم پسماند‌های خشک به میکروب‌های موجود در زباله های‌تر آلوده نمی‌شوند و هم می‌توان پسماند‌های‌تر رابه شیوه آسانتری به کمپوست و مواد آلی موردنیاز جهت حفظ کیفیت خاک تبدیل کرد.

همایش آموزشی تشویقی سازمان مدیریت پسماند شهر اراک به منظور تجلیل از همیاران طرح تفکیک پسماند در فرهنگسرای شهر برگزار شد.

انتهای پیام/ج

۷۰ درصد زباله‌های کلانشهر اراک پسماند خشک هستند

برچسب ها: محیط زیست ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.