تاکنون ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ ای در ۷۵۰ هکتار از باغ‌های شهرستان نور انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رحمت الله علی بابایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور با بیان اینکه تاکنون ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در ۷۵۰ هکتار از باغ های این شهرستان انجام شد، گفت: این حشره حدود ۲۰۰ گونه میزبان دارد که بیشترین خسارت را به هلو، زردآلو، گلابی، سیب، گیلاس، انار، انجیر، خرمالو و مرکبات وارد می‌ کند.

وی افزود: مگس ماده در پوست میوه تخم ریزی می‌ کند و لارو از گوشت میوه تغذیه می کند که بر اثر این تغذیه لهیدگی و تغییر رنگ در میوه مشاهده می شود.

بابایی گفت: به منظور ردیابی، شناسایی و مبارزه با این آفت در باغات این شهرستان، ایستگاه های ردیابی با استفاده از تله سراتراپ و فرمونی، قرص سراتینکس و چسب زرد ایجاد شده است.

وی طعمه پاشی تنه و سرشاخه درختان آلوده، نصب تله های جلب کننده فرمون یا قرص سراتینکس در سمت آفتابگیر درختان، چسب زرد، معدوم کردن میوه های آفت زده و مدفون کردن میوه های آلوده در عمق ۵۰ سانتی متری خاک را از راهکارهای کنترل این آفت برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور گفت: برای آشنایی باغداران با این حشره و نحوه خسارت و کنترل آن، دوره های آموزشی در مراکز پنج گانه جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار و اطلاعیه های پیش آگاهی در روستاها توزیع شد.

انتهای پیام/ م

ردیابی مگس میوه در ۷۵۰ هکتار از باغ های شهرستان نور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار