قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان بر گسترش روابط دوجانبه بین دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کردند.

تاکید ایران و افغانستان بر گسترش روابط دو جانبهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «مرتضی سرمدی» روز جمعه در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) در دیدار با «عبدالله عبدالله» رئیس دولت وحدت ملی افغانستان ضمن تاکید بر برگزاری موفقیت آمیز انتخابات آینده پارلمانی این کشور گفت موضوعات دو جانبه در چارچوب کمیته های پنجگانه کاری، به خوبی در حال پیگیری است.

قائم مقام وزیر خارجه ایران، وضعیت امنیتی منطقه، شکست گروه های تروریستی در عراق، سوریه و انتقال عناصر این گروه ها به افغانستان و تهدید کشورهای آسیای مرکزی را تشریح کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران امنیت افغانستان را امنیت خود می داند و از هرگونه کمک برای مقابله با آنها دریغ نخواهد کرد.

قائم مقام وزیر خارجه ایران همچنین با تاکید بر ایستادگی ایران در مقابل تحریم های یکجانبه جدید آمریکا ضد تهران از شکل گیری تدریجی اراده جهانی برای بی نتیجه ساختن تحریم ها خبر داد.

عبدالله عبدالله نیز در دیدار با قائم مقام وزیر خارجه ایران، آمادگی دولت افغانستان را برای تسریع در نهایی کردن سند جامع همکاری های دو کشور اعلام کرد و گفت: برقراری امنیت، همکاری های اقتصادی از اولویت های دولت کابل است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار