معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: پروژه انتقال آب از سد طالقان به قزوین فقط ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید تسریع شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ فرخ زاد معاون عمرانی استاندار در جلسه بررسی مشکلات پروژه انتقال آب شرب از سد طالقان به قزوین گفت: این پروژه تا کنون تنها ۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱.۷۵ درصد پیشرفت مالی داشته است که با توجه به پی گیری‌ها و خواسته‌های مردم، انجام این پروژه باید زودتر انجام شود.

فرخ زاد افزود: یکی از اولویت‌های اصلی این پروژه مطالعات زیست محیطی دراستان و اجرا‌ی پروژه در تصفیه خانه و خط انتقال و تامین آب است، بنابراین مشاور طرح باید مطالعات زیست محیطی را به اداره کل محیط زیست بدهد و اگر نیاز به افزودن پیوست‌های کاملتر بود نیز در اسرع وقت این مطالعات انجام شود.

وی گفت: درباره مسائل مالی موضوع دیون هم باید تامین شود تا پروژه پیش رود، همچنین با توجه به مذاکراتی که با شرکت گرین اویل انجام شده است در صورت موافقت بانک ملی، برای تامین مالی این پروژه مشکلات تا حد زیادی مرتفع خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه بحث ماده ۵۳ نیز در حال پی گیری است، گفت: اواراق تسویه و نیز کمک‌های فنی و اعتباری هم از راهکار‌های مناسبی است که می‌توان برای تامین مالی این پروژه از آن‌ها استفاده کرد.

فرخ زاد تاکید کرد: برای شناسایی معارضین احتمالی باید تمام مسیر دکوپاژ، انجام شود همچنین برای انجام پروژه در زمینی که در اختیار آمادگاه ارتش است نیز می‌توان با رایزنی و برگزاری جلسه با حوزه معاونت سیاسی و دادستان آبیک و پی گیری‌های مربوطه این مشکل را رفع کرد.

انتهای پیام/

پیشرفت پنج درصدی پروژه انتقال آب از سد طالقان به قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار