عضو هیئت علمی دانشگاه ملایر گفت: با به کار گیری یافته های پژوهشکده انگور و کشمش ملایر می توان تولید انگور در شهرستان ملایر را به سه برابر گذشته رساند.

افزایش ۳ برابری تولید انگور شهرستان ملایر با مدیریت کشتبه گزارش خبرنگار  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،روح الله کریمی، عضو هیئت علمی دانشگاه ملایر با بیان اینکه امکان افزایش سه برابری محصول با مدیریت کشت انگور وجود دارد، گفت: در پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر تحقیقات گسترده ای بر روی اجرای طرح فراز و تغییر سیستم آبیاری و اجرای آبیاری قطره ای صورت پذیرفته است.

او با اشاره به اینکه ۲۰۰ هکتار از اراضی اطراف دانشگاه به این امر اختصاص یافته است و همچنین پژوهش های مفیدی روی آفت سفیدک انجام داده ایم، افزود: علاوه بر این روش آبیاری اختراع کردیم که نیاز باغات انگور ملایر را به آبیاری تا حد قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و با استقبال کشاورزان و باغداران مواجه شده است.

او به قابلیت این شهرستان در تولید انگور و وجود ۱۰ هزار هکتار باغ دایر در سطح این منطقه اشاره کرد و گفت: در حالت عادی ا ز هر هکتار باغ انگور حدود ۶۰ تا ۶۵ تن انگور برداشت می شود این درحالیست که با عملیاتی شدن تحقیقات ما با اجرای طرح فراز و آبیاری قطره ای این رقم تا ۹۰ تن قابل افزایش بوده و برای هشت نفر نیز به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.

انتهای پیام/ا

امکان افزایش ۳ برابری محصول با مدیریت کشت انگور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.