رییس اداره استاندارد گناوه گفت:مردم با ارسال شماره زیر علامت استاندارد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از استاندارد بودن کالا اطلاع پیدا کنند.

چگونه از استاندارد بودن کالا اطمینان پیدا کنیم؟شاهین زاده درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر , افزود: شهروندان در صورت مشاهده تخلف شکایت خود را با شماره ۱۵۱۷ اعلام کنند تا طی ۲۴ ساعت به درخواست آن‌ها رسیدگی شود.

رییس اداره استاندارد گناوه گفت:کالای استاندارد ارتباط مستقیم با سلامت شهروندان دارد و تولید کنندگان باید کالای با کیفیت تولید کنند, چنان چه کالایی غیر استاندارد در بازار توزیع شود سریعا جمع آوری خواهد شد.

وی گفت: از سال گذشته تا کنون پویشی به عنوان (من کالای ایرانی میخرم) توسط اداره استاندارد ایجاد شده است، و در این خصوص بسته‌های فرهنگی در بین دانش آموزان و شهروندان توزیع شده، تا دانش آموزان با انتقال محتوای این بسته‌های آموزشی به خانواده‌ها آن‌ها را با اهمیت موضوع استاندارد آشنا کنند.

شاهین زاده ادامه داد: یکی از بیشترین شکایات مردمی درباره ی پمپ بنزین‌ها بوده است که باتوجه به کارشناسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان فنی به این نتیجه رسیده ایم که تمامی نازل‌های سوخت پمپ بنزین‌ها استاندارد هستند و ایراد‌های موجود به علت بی کیفیت بودن نوع و وجود هوا در بنزین است.

رییس اداره استاندارد گناوه گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم, استاندارد بودن ترازو‌ها در فروشگاه‌ها است که با بازرسی‌های انجام شده اغلب آن‌ها ازنظر فنی مشکلی نداشته اند.

وی افزود: در حوزه شمال استان ۳۲ واحد تولیدی مهر استاندارد در اخیار دارند  که پس بازرسی‌های به عمل آمده از ۲۸ مورد , ۱۹ مورد قبول و ۹ مورد مردود شده اند.

ریس اداره استاندارد گناوه با بیان این که  در سطح شهرستان گناوه  ۴ کارگاه تولید بتن وجود دارد که همگی استاندارد‌های لازم را دارند ادامه داد: چهار آسانسور موجود در هتل‌های گناوه پلمپ شده که یکی از آن‌ها با تعویض آسانسور و تعمیرات کلی مجددا مجوز گرفت است و سه مورد دیگر همچنان پلمپ هستند.

وی گفت: سه شهربازی موجود در گناوه مجوز استاندارد را دارند، اما پارک‌های شهرداری به علت نداشتن استاندارد با هماهنگی شهرداری از چرخه مصرف خارج شدند و به جای آن‌ها وسایل استاندارد قرار گرفت.

انتهای پیام/م

سه شهربازی موجود در گناوه مجوز استاندارد را دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.