معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از مناسب سازی 80 درصد تقاطع‌ها و پیاده رو های شهر برای روشندلان خبر داد.

علیرضا صلواتی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در گفتگو ی اختصاصی با   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  با اشاره به پیش رو بودن روز عصای سفید عنوان کرد: یکی از اهداف ما در مدیریت شهری، مناسب سازی زیر ساخت‌های شهر برای تمام اقشار جامعه، سالمندان، کودکان و معلولان است.

وی افزود: برهمین اساس در بیش از 80 درصد تقاطع‌های شهر و بیشتر پیاده رو‌ها مناسب سازی کف پوش ویژه روشندلان انجام شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به مناسب‌سازی سامانه‌ی حمل‌و نقل اظهار کرد:بیش از 150 دستگاه اتوبوس مجهز به سامانه اعلام نام صوتی ایستگاه شده اند.

صلواتی در ادامه گفت: ایستگاه‌های اتوبوس تندرو(BRT) نیز به کف‌پوش‌های سکه‌ای وشیاری مجهز شده اند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود موانع در ایستگاه‌های اتوبوس تندرو که احتمال آسیب به معلولان و مخصوصا روشندلان را دارد،تصریح کرد: با استفاده از همین کف‌پوش‌ها تغییر مسیر ایجاد شده و در بعضی موارد پاکسازی نیز صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز،تصمیم بر هرس به موقع شاخه‌های درختان صورت می‌گیرد.

صلواتی در مورد حق استفاده رایگان معلولان از حمل ونقل شهری بیان داشت: طرحی برای ارائه کارت شهروندی به این عزیزان مطرح شده که در شهرداری و شورای شهر در حال بررسی است.

وی همچنین در خصوص بهره برداری از بزرگترین کارخانه موتور برقی اصفهان مطرح کرد:این کارخانه اولین خط تولید موتور برقی  است که تا 30 درصد بومی سازی شده و قابلیت افزایش تا 100 درصد را دارا است.

صلواتی با بیان اینکه بهره برداری این کارخانه با همکاری بخش خصوصی و شهرداری دوسال به طول انجامید،اظهار کرد: این کارخانه باظرفیت تولید 10 هزار موتور برقی در مرحله اول که تا 13 هزار موتور افزایش می‌‌یابد.

وی از اعطای  تسهیلات مناسب برای خرید این موتورهای برقی خبر داد افزود: با همکاری کارخانه مذکور و بانک ها بتوانیم تسهیلات مناسبی برای خرید شهروندان در نظر بگیریم تا استفاده از پاکروها در شهر ترویج یابد.

 

انتهای پیام /س

مناسب سازی معابر ترافیکی برای شهروندان

 

برچسب ها: ترافیک ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار