به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پورسیدآقایی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران عصر امروز پس از مراسم امضا و مبادله تفاهمنامه همکاری صنعت ریلی با جهاد دانشگاهی تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و در خصوص جزئیات آن گفت: برای توسعه مترو در زمینه ساختمانی و ریل مترو خوشبختانه هیچ نیازی به خارج کشور نداریم.
پورسید آقایی با اشاره به تجهیزات مورد نیاز مترو گفت: در این حوزه هنوز بخشی از تجهیزات از خارج کشور تأمین میشود و ما برای توسعه صنعت مترو نیاز داریم که همه تجهیزات در داخل تولید شود.
وی افزود: خوشبختانه با امضای این تفاهمنامه، آن تجهیزاتی که هنوز از خارج وارد میشود را جهاد دانشگاهی در داخل تولید خواهد کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه این موارد شامل کلیه بخشهای مربوط به برق است، اظهار کرد: مواردی که در خصوص آنها به تفاهم رسیدیم، شامل موضوعاتی همچون تهویه و اسید نالیک و سیستمهای کنترل تردد مسافرین در ایستگاههای مترو است و تمام بخشهایی که به غیر از ساختمان و ریل میبینید، مربوط به بخش تجهیزاتی است که قبلا بخشی از آن در داخل با توانمندی نیروهای داخلی ساخته شده بود و امروز با این تفاهمنامه مقرر شد که جهاد دانشگاهی بر روی تکنولوژی آنها کار کند و تمامی آن تجهیزات در داخل تولید شود.
پورسید آقایی با اشاره به خطوط 6 و 7 مترو که کار تکمیل آنها در حال انجام است، اظهار کرد: تلاش میکنیم برای بخش باقیمانده از مترو از تجهیزات ساخت داخل کشور استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه مقدمات این تفاهمنامه از سال گذشته فراهم شده بود، اظهار کرد: اقدام ما به این معنا نیست که بخاطر تحریمها این کار را انجام داده باشیم. تحریم و افزایش قیمت ارز ساخت تجهیزات داخلی را مقرون به صرفه میکند و نکته مثبت آن این است که صنعت داخلی ما میتواند رونق بیشتری بگیرد و پایههای صنعت تقویت شود.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه ما این نیست که بگوییم طی یک برنامه 5 ساله میتوانیم خطوط مترو را تکمیل کنیم، گفت: تهران دائما باید توسعه پیدا کند تا 12 خط آن تکمیل شود و در حال حاضر اولویت ما تکمیل خط 6 و 7 مترو است. در برنامه بعدی عملیات ساخت یک خط جدید را هم آغاز خواهیم کرد.
پورسید آقایی خاطر نشان کرد: شاید عملیات ساخت 12 خط مترو در تهران سالها طول بکشد اما نقشههای آن آماده شده است و به وسیله این 12 خط در آینده تمام سطح تهران را تحت پوشش مترو قرار خواهیم داد.
حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی هم که به منظور امضای این تفاهمنامه حاضر شده بود با اشاره به اینکه عدهای سعی میکنند توان مهندسی داخلی را زیر سوال ببرند تا منافع خود را تأمین کنند، اظهار کرد: تولیدات جهاد دانشگاهی در گذشته مورد استفاده قرار گرفته و دریافت کنندگان خدمات آن رضایت داشتهاند.
وی خاطر نشان کرد: ما تا پایان سال آینده به لحاظ تکنولوژی به همه دانشی که برای این کار نیاز داریم دست خواهیم یافت و تجهیزات مورد نیاز مترو را با تکیه به توان داخلی تأمین خواهیم کرد.
پورسید آقایی در ادامه به اجرای طرح LEZ و موانع پیش روی آن پرداخت و گفت: از اول آبان همه مردم شاهد خواهند بود که طرح LEZ در تمام تهران اجرا خواهد شد و ما هم از هفته پیش مقدمات کار را شروع کردهایم.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه تمام سامانههای اتوبوسرانی را به صورت سرزده کنترل میکنیم اظهار کرد: ما حتی سرویسهای اداراتی نظیر شهرداری، صدا و سیما و نیروهای مسلح را با ماشینهای اندازهگیری مورد سنجش قرار دادهایم و حتی خودروهایی هم که دارای معاینه فنی هستند اگر نتایج تست آنها نشان دهد که دودزایی آنها بیش از حد استاندارد است معاینه فنی آنها را باطل میکنیم و موظفشان خواهیم کرد که بلافاصله به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.
وی با تاکید بر اینکه پلیس همکاری و جدیت خوبی در این زمینه دارد، گفت: سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ قول جدی داده است که پلیس با هر خودرویی که دودزا است و در سطح شهر تردد میکند برخورد نماید. امیدوارم اجرای طرح LEZ با جدیت اجرا شود.
پور سیدآقایی اجرای طرح ترافیک در تهران را موفقیت آمیز بر شمرد و گفت: گزارشات مراکز ارزیابی این طرح، همگی حاکی از کاهش ترافیک در محدوده اجرایی آن دارد؛ چنانچه در اول مهر میزان ورود به طرح ترافیک نسبت به ماه های قبل آن 30 درصد کاهش یافته بود و شهروندان از این وضع راضی بودند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به نتایج نظر سنجی ایسپا گفت: 68 درصد مردم از اجرای طرح جدید ترافیک راضی بودهاند و من از این رضایت مردمی خوشحال هستم.
انتهای پیام/