مدیر کل بیمه سلامت استان قزوین از اجرای طرح استحقاق سنجی برای دارندگان دفترچه بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ قاسم بهرامی مدیر کل بیمه سلامت استان قزوین  در جمع خبرنگاران گفت: در طرح استحقاق سنجی، دارندگان بیمه سلامت که نیازمند بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی هستند، با دادن کد ملی و بدون دفترچه پذیرش می‌شوند.

بهرامی با اشاره به اینکه این طرح به تازگی آغاز شده است به دارندگان بیمه سلامت توصیه کرد که دفترچه بیمه را به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۰ هزار نفر در استان قزوین دفترچه بیمه سلامت رایگان دریافت کرده اند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر روستایی هستند.

به گفته وی، هزینه بیمه این افراد را دولت پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: این افراد فقط می‌توانند از خدمات بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی و مراکز طرف قرار داد، بهره‌مند شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: برای دادن خدمات به بیمه شدگان سلامت روستایی با ۶۷ مرکز بهداشتی، درمانی دارای پزشک، ماما، داروخانه و تزریقات و پانسمان قرارداد بسته شده است.

بهرامی با بیان اینکه ۵۸۲ بیمار خاص شامل هموفیلی، پیوند کلیه، تالاسمی و امس اس زیر پوشش بیمه سلامت هستند، اضافه کرد: این بیماران به صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند.

وی هزینه هر بیمار خاص برای بیمه سلامت را ۱۵۰ میلیون تومان بیان کرد.

مدیر کل بیمه سلامت استان همچنین از اجرای طرح بیمه ایرانیان خبر داد و گفت::۵۰ درصد از هزینه این بیمه را دولت پرداخت می‌کند و افراد می‌توانند با پرداخت سالانه ۲۷۰ هزار تومان به مدت یک سال از خدمات درمانی این بیمه بهره‌مند شودند.

بهرامی اضافه کرد: فقط کسانی می‌توانند از این طرح استفاده کنند که هیچ گونه بیمه‌ای نداشته باشند.

به گفته بهرامی، با توجه به اینکه میزان سطح درآمد بیمه سلامت ثابت مانده و میزان پرداختی افزایشی نداشته است، مهمترین چالش بیمه سلامت، به موقع پرداخت نشدن اعتبارات از سوی دولت است.

وی همچنین از صدور بیمه رایگان برای فرزندان تازه متولد شده خانواده‌های عائله‌مند وبانوان تازه ازدواج کرده خبر داد.

از ۲۷ مهر تا سوم آبان هفته سلامت نام گذاری شده است.

انتهای پیام/

نشست خبری مدیرکل بیمه سلامت قزوین

برچسب ها: بیمه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار