معاون اداره جهاد کشاورزی پاوه گفت: امسال پیش بینی می‌شود ۸۳۶ تن گردو به ارزش ۳۳ میلیارد تومان از باغات این شهرستان برداشت شود.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عادل قادری معاون اداره جهاد کشاورزی پاوه گفت : سطح زیرکشت باغات گردوی شهرستان پاوه یک هزار و ۴۱۳ هکتار است که یک هزار و ۲۹۰ هکتار آن بارور و ۱۲۳ هکتار غیربارور می‌باشد.

وی میزان تولید سالیانه گردو در شرایط نرمال را در باغات شهرستان پاوه در هر هکتار یک هزار و ۸۰ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: امسال به دلیل شرایط جوی و تغییرات آب و هوائی این میزان تولید کاهش چشمگیری داشته است.

معاون جهاد کشاورزی پاوه افزود: در سال زراعی ۹۷ - ۹۶ سه عامل اقلیمی بارش تگرگ، سرمازدگی و بازندگی پی در پی ماه‌های فروردین و اردیبهشت در کاهش محصول گردوی شهرستان مؤثر بوده که موجب کاهش تولید و خساراتی به باغداران شده است.

قادری تصریح کرد: در مجموع این عوامل بسته به شرایط مناطق مختلف پاوه (مناطق گرمسیری و سردسیری) بطور میانگین ۴۰ درصد خسارت به محصول گردوی این شهرستان وارد کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان پاوه به لحاظ تولید گردو رتبه دوم استان کرمانشاه را بعد از صحنه داراست، افزود: گردوی تولیدی پاوه به نقاط مختلف کشور و بازار عراق ارسال می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

سطح زیرکشت باغات گردوی شهرستان پاوه یک هزار و ۴۱۳ هکتار است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، برداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.