توزیع ۴۰ هزار تن علوفه میان عشایر دامدار استان فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح‌الله بهرامی مدیرکل امور عشایر فارس گفت: این میزان علوفه به منظور تامین خوراک دام عشایر در حال کوچ به مناطق قشلاقی استان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال ۶۵ هزار تن علوفه برای تامین و توزیع بین عشایر استان اختصاص یافته، که شش ماهه اول ۲۰ هزار تن آن توزیع و مابقی برای کوچ پاییزه و نیمه دوم سال اختصاص یافته است.

بهرامی با بیان اینکه ۲۳ تعاونی عشایر سیار در استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت علوفه تا پایان فصل کوچ به این تعاونی‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: کوچ پاییزه عشایر استان شامل ۲۷ هزار و ۲۷۵ خانوار از پانزدهم مهر از شهرستان‌های اقلید، آباده، سپیدان، بوانات، خرم‌بید، پاسارگاد، ارسنجان، مرودشت و شیراز به مناطق قشلاقی استان به دو شیوه کوچ سنتی و ماشینی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه عشایر استان فارس با پرورش و نگهداری سه میلیون راس دام، سالانه بیش از ۱۶ هزار تن معادل ۲۵ درصد گوشت قرمز مصرفی این استان را تامین می‌کنند، تصریح کرد: استان فارس ۲۷ هزار و ۲۷۹ خانوار عشایر سیار را که شامل سه ایل بزرگ قشقایی٬ خمسه و لر هستند در خود جای داده است.
انتهای پیام/ر

توزیع علوفه دامی بین عشایر فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار