اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح خراسان جنوبی صبح امروز در حسینیه جماران بیرجند آغاز شد.

آغاز اجلاسیه شهدای نیروهای مسلحبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ هدف از برگزاری این اجلاسیه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز نیروهای مسلح خراسان جنوبی و آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت است.

در  اجلاسیه شهدای نيروهای مسلح خراسان جنوبی سردار بهرام نوروزی، معاون وظیفه عمومی فرمانده نیروی انتظامی حضور دارد .

خراسان جنوبی مفتخر به داشتن هزار شهید در نیروهای مسلح است.

این اجلاسیه در راستای کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی برگزار می شود.

پیش از این هم در روزهای شنبه و یکشنبه همین هفته اجلاسیه شهدای دانشجو و اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی استان در راستای کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دراجلاسیه شهدای اساتید و دانشجوی خراسان جنوبی گفت: در زمان جنگ ایران  و عراق ملت ایران با دست خالی و بدون هیچ گونه تجهیزات نظامی و تسهیلاتی در برابر دشمنی که تمام فناوری نظامی را در دست داشت ایستاد و پیروز شد اما امروز کشور ما همه چیز از جمله تسلیحات پیشرفته فناوری علوم و انژی های مختلف را در دست دارد که می تواند با استفاده از آن و نیروی جوانانش جواب کوبنده ای به تحریم های دشمن بدهد .

سردار نقدی افزود: تنها چیزی که امروز برای مقابله با دشمن و تحریم هایش به آن نیاز داریم تفکر و منطقی است که دردوران جنگ شهدا و رزمندگان داشتند و این تفکر چیزی جزء استفاده از ظرفیتهای داخلی و تولیدات ملی نیست.

وی گفت: امروز بجای درخواست واردات بی رویه باید به تولیدات داخل و توان علمی جوانان مان تکیه کنیم تا تحریم های اقتصادی دشمن با ناکامی مواجه شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود:  برخی از افراد اعتقاد دارند که دولت تمام پول کشور را صرف پیشرفت تجهیزات نظامی می کند و به فکر معیشت مردم نیست اما باید بدانند پولی که صرف معیشت مردم کشور می شود چندین برابر هزینه است که دولت صرف تجهیزات نظامی می کند چرا که پیشرفت تسلیحاتی نظامی کشور با علم دانشجویان و فناوری هایی است که دانشگاههای ایران در اختیار دولت و نیروهای نظامی می گذارند.

سردار نقدی محرومیت زدایی از روستاها، پیشرفتهای علمی ایران را در زمینه های هوا فضا، سلولهای بنیادی، فناوری انرژی و خیلی زمینه های دیگر به دست آورده است همه با تلاش دانشجویان متعهد و غیور این مرز و بوم حاصل شده است که باید حفظ شود.

وی گفت: پاسخ موشکی ایران به  تروریست‌هایی که نقشه کشتار مردم اهواز را در روز رژه نیروهای مسلح کشیدند به دنیا نشان داد که ایران دیگر آن ایران عقب مانده قبل از انقلاب نیست و هر گونه تعرض دشمن را کوبنده پاسخ می دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش بالنده و چشمگیر دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دانشجویان و جوانان پس از پیروزی انقلاب نیز با تشکیل گروههای اطلاعاتی برای مبازره با عملیاتهای تروریستی  و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تمامی توطئه های سیاسی دشمنان را با شکست مواجه کردند.

همچنین سعید جلیلی روز یکشنبه در اجلاسیه 435 شهید دانش آموز  فرهنگی استان گفت:  آنچه که در طول 8 سال دفاع مقدس، تمام محاسبات دشمن تا دندان مسلح را بر هم زد و اتحاد قدرتهای سیاسی و نظامی دنیا را که علیه ایران متحد شده بودند، با شکست مواجه کرد، ایمان ملت ایران به خدا و روحیه ایثار، از خودگذشتگی و شهادت آنها بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: آنچه  امروز هم پس از گذشت 40 سال از انقلاب جواب نقشه های به روز دشمن را که تحریم های اقتصادی است می دهد، مجالس بزرگداشت یاد و نام شهدا و ادامه راه آنان است.

جلیلی افزود: دشمن باید خجالت بکشد از اینکه باز هم ابزار زنگ زده تحریم را علیه ایران به دست گرفته است چرا که در سالهای دفاع مقدس سخت ترین تحریم ها علیه ایران به کار گرفته شد به طوریکه حتی یک متر سیم خاردار هم از کشورهای دیگر به ایران نمی دادند چه برسد به تسلیحات پیشرفته نظامی، اما ایران با قدرت ایمان و فرهنگ شهادت و ایثار جوانانش مقابل سنگین ترین هجمه های نظامی دشمن ایستاد.

وی گفت: دشمن از این هراس دارد که اگر تحریم های اقتصادی علیه ایران جواب ندهد دیگر باید از چه ابزاری برای سرنگونی ایران استفاده کند چرا که می داند نسخه نظامی علیه ایران شکست خورده است و هیچ گاه نباید اشتباه خود را تکرار کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دانش آموزان و ملت ایران افزود: نکته مهم برای مقابله با حربه های امروز دشمن این است که بدانیم چگونه باید یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم و پاسخ این سوال این است که با خود بیاندیشیم که اگر شهدا در دنیای امروز ما حضور داشتند چه می کردند؟

سعید جلیلی گفت: اگر شهدا در دنیای امروز ما حضور داشتند جواب تحریم های دشمن را با ایمان به خدا و تکیه بر توانمندیهای داخل می دادند و این همان راهی است که ما باید برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا ادامه دهیم .

وی افزود: تحلیل گران سیاسی دنیا به دنبال اینند که بدانند مردم ایران در 40 سالی که از پیروزی انقلاب گذشته است چه رفتاری کرده اند که اینقدر دشمنان از ملت ایران عصبانی اند و هراس دارند و وظیفه همه ماست که با ادامه راه شهدا همچنان در دل دشمنان ترس و هراس را گسترش دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به گفته تحلیل گران غربی، دشمن تنها از مقاومت ملت ایران نمی ترسد بلکه از پیشرفت روز افزون ایران در عرصه های علمی و گسترش تفکر شهادت طلبی ملت ایران در بین ملتهای دیگر دنیا و کشورهای مسلمان منطقه هراس دارد. 

جلیلی گفت: ایران تنها کشوری در دنیاست که با توکل به خدا و روحیه شهادت طلبی فرزندانش مقابل نظام سلطه غربی ها ایستاده است و تمام دشمنی استکبار اعم از آمریکا، اروپا، اسرائیل و دیگر شیطان صفتان با ایران هم به دلیل به خطر افتادن نظام سلطه آنهاست.

وی افزود: اگر دشمن دیروز یک تیر تفنگ به ایران نمی داد امروز با پیشرفتهای جوانان این مرز و بوم به جای رسیده است که بر سر میزان برد موشکهای بالستیک ایران چانه می زند و می خواهد جلوی پیشرفت های نظامی و فناوری روز ایران را بگیرد که این تلاش دشمن نشان از ترس و هراس او از توان ایران است. 

انتهای پیام/ ط آ

اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح آغاز شد

برچسب ها: نیروهای مسلح ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.